All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Architecture of train position locator for safety-critical applications

Project goals

The objective of this project proposal is to design, develop and experimentaly verify a fault-tolerant architecture of on-board train position locator based on GNSS (Global Navigation Satellite System) and INS (Inertial navigation) for most demandingrailway safety-critical applications such as signalling, train control and protection of track-side workers. The architecture must particularly guarantee a fault-free operation of a train position locator on a "dark" track when GNSS SIS (Signal-In-Space)is temporally unavailable. The proposed design approach of the fault-tolerant architecture mainly includes: 1) identification of all possible hazards 2) fault tolerant sensor data fusion procedures, 3) route map matching techniques and 4) decision makingprocess. Application of a precise route map is crucial in this approach in order to improve the accuracy of train location and the reliability of decision making during the train routing process on a "dark" switch. Testing of the architecture will be

Keywords

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 2 (SGA02003GA-ST)

  • Main participants

    České dráhy, a.s.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Architektura vlakového polohového lokátoru pro aplikace kritické z hlediska bezpečnosti

  • Annotation in Czech

    Cílem tohoto projektu je navrhnout, vyvinout a experimentálně ověřit vůči poruchám odolnou architekturu palubního vlakového lokátoru na principu satelitní navigace GNSS a inerciálních navigačních systémů INS pro nejnáročnější železniční aplikace kritickéz hlediska bezpečnosti jako je zabezpečovací technika, řízení vlaků a ochrana pracovníků na trati. Tato architektura musí zejména zajistit bezchybný provoz vlakového polohového lokátoru na trati v radiovém stínu, kdy satelitní navigační signál (GNSS SIS)je dočasně nedostupný. Navržený postup návrhu vůči chybám odolné architektuře lokátoru zejména zahrnuje: 1) identifikaci všech možných poruch, 2) vůči chybám odolnou fůzi dat ze senzorů, 3) sladění polohy vlaku s mapou vlakové cesty a 4) postupyrozhodování. Významné v tomto přístupu je použití přesné mapy vlakové cesty s cílem zvýšit přesnost polohy vlaku a spolehlivost rozhodování během směrování vlaku na výhybce v radiovém stínu. Zkoušky architektury se uskuteční pomocí laboratorního

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    JD - Use of computers, robotics and its application

  • CEP - secondary branch

    JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation

  • CEP - another secondary branch

  • 20201 - Electrical and electronic engineering
    20204 - Robotics and automatic control
    20205 - Automation and control systems

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Within this project a diagnostic method for sensor fault detection based on the Probability Data Association Filtering (PDAF) has been developed. Detectability of sensor faults and system failures has been also analysed. An integrity monitor for system f

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2003

  • Realization period - end

    Jan 1, 2005

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP06-GA0-GA-U/07:6

  • Data delivery date

    Jan 15, 2009

Finance

  • Total approved costs

    7,212 thou. CZK

  • Public financial support

    4,812 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    2,400 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

7 212 CZK thou.

Public support

4 812 CZK thou.

66%


Provider

Czech Science Foundation

CEP

JD - Use of computers, robotics and its application

Solution period

01. 01. 2003 - 01. 01. 2005