All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pragmatic language level in persons with autism spectrum disorders

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 18 (SGA0201400001)

  • Main participants

    Univerzita Palackého v Olomouci / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    14-31457S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra

  • Annotation in Czech

    Projekt si klade za hlavní cíl detekovat, analyzovat a komparovat pragmatickou jazykovou rovinu u osob s poruchami autistického spektra (PAS), která je primárně narušenou oblastí jejich komunikační schopnosti. Esenciální oblastí výzkumu je konstrukce speciálního testového materiálu hodnotícího schopnost užití komunikace v sociálním kontextu, který bude ověřován u čtyř heterogenních skupin klientů (dětí s poruchami autistického spektra, dětí s mentálním postižením, dětí s vývojovou dysfázií a intaktních osob). Výsledkem komparace bude hlubší analýza případných deficitů v pragmatické jazykové rovině a deskripce specifických markerů u vybraných skupin probandů, která je klíčová pro posun diferenciální diagnostiky narušené komunikační schopnosti u PAS. Výzkum je založen na smíšeném designu, který bude realizován u výzkumného souboru logopedů v praxi. Závěry výzkumu budou prezentovány v mezinárodních recenzovaných periodicích, na mezinárodních konferencích a v souhrnné odborné monografii v českém i anglickém jazyce.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project meets the goals set. It is obvious that the researcher has been intensively and continuously devoted to the problem team. This is evidenced by a number of publications, especially chapters. The project can be considered as fulfilled, even if not all publication acitivities are fulfilled.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2014

  • Realization period - end

    Apr 23, 2018

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Mar 17, 2016

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP19-GA0-GA-U/01:1

  • Data delivery date

    Jun 12, 2019

Finance

  • Total approved costs

    1,766 thou. CZK

  • Public financial support

    1,766 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK