All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Managerial approach to reduction of reverse flows in connection to customer satisfaction and continuous improvement

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 20 (SGA0201600001)

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Ekonomicko-správní fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    16-16260S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování

  • Annotation in Czech

    Stávající podnikatelské modely jsou zaměřené zejména na podporu růstu spotřeby, založené na snaze o snižování nákladů na vstupy, produkci a distribuci. Takovéto modely vedou jednak k neefektivnímu využívání zdrojů z celospolečenského hlediska a taktéž k nárůstu objemu zpětných toků včetně objemu odpadů. Růst objemu zpětných toků má negativní dopad jak na výkonnost podniků v dodavatelském řetězci, tak na životní prostředí, a to i přes úsilí manažerů podniků deklarované v podobě zájmu o spokojenost svých zákazníků a realizované prostřednictvím procesů řízení kvality. Jedním z důvodů této situace je informační asymetrie a úroveň znalostního managementu. Výzkum by měl přispět k poznání manažerských praktik, které přispívají k minimalizaci zpětných toků vznikajících u konečných spotřebitelů, prostřednictvím využívání potenciálu zpětné vazby v rámci procesů zjišťování spokojenosti spotřebitelů ze strany výrobců produktů, a které vedou k inovaci produktů.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AE - Management, administration and clerical work

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project contributed to increasing knowledge how and why final consumers behaviour can lead to managerial initiatives to adapt or to create return policies. The project objectives were fulfilled with few modifications which do not influence the quality of results clearly described in the final report. The results have been published in terms of publication plan with acceptable substitutions.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2016

  • Realization period - end

    Dec 11, 2020

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 26, 2018

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP21-GA0-GA-U/01:1

  • Data delivery date

    Apr 12, 2021

Finance

  • Total approved costs

    2,316 thou. CZK

  • Public financial support

    1,881 thou. CZK

  • Other public sources

    437 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK