Managerial approach to reduction of reverse flows in connection to customer satisfaction and continuous improvement
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 20 (SGA0201600001)
Main participants
Masarykova univerzita / Ekonomicko-správní fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
16-16260S
Alternative language
Project name in Czech
Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
Annotation in Czech
Stávající podnikatelské modely jsou zaměřené zejména na podporu růstu spotřeby, založené na snaze o snižování nákladů na vstupy, produkci a distribuci. Takovéto modely vedou jednak k neefektivnímu využívání zdrojů z celospolečenského hlediska a taktéž k nárůstu objemu zpětných toků včetně objemu odpadů. Růst objemu zpětných toků má negativní dopad jak na výkonnost podniků v dodavatelském řetězci, tak na životní prostředí, a to i přes úsilí manažerů podniků deklarované v podobě zájmu o spokojenost svých zákazníků a realizované prostřednictvím procesů řízení kvality. Jedním z důvodů této situace je informační asymetrie a úroveň znalostního managementu. Výzkum by měl přispět k poznání manažerských praktik, které přispívají k minimalizaci zpětných toků vznikajících u konečných spotřebitelů, prostřednictvím využívání potenciálu zpětné vazby v rámci procesů zjišťování spokojenosti spotřebitelů ze strany výrobců produktů, a které vedou k inovaci produktů.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AE - Management, administration and clerical work
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project contributed to increasing knowledge how and why final consumers behaviour can lead to managerial initiatives to adapt or to create return policies. The project objectives were fulfilled with few modifications which do not influence the quality of results clearly described in the final report. The results have been published in terms of publication plan with acceptable substitutions.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2016
Realization period - end
Dec 11, 2020
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 26, 2018
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP21-GA0-GA-U/01:1
Data delivery date
Apr 12, 2021
Finance
Total approved costs
2,316 thou. CZK
Public financial support
1,881 thou. CZK
Other public sources
437 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK