Mechanisms of motor skill learning in the children with impaired motor coordination
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 20 (SGA0201600001)
Main participants
Univerzita Palackého v Olomouci / Fakulta tělesné kultury
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
16-17945S
Alternative language
Project name in Czech
Mechanismy učení pohybovým dovednostem u dětí se zhoršenou motorickou koordinací
Annotation in Czech
Projekt je zaměřen na lepší teoretické porozumění, jak se děti se zhoršenou motorickou koordinací učí senzomotorickým úlohám, jaký typ zaměření pozornosti navozeného instrukcí je pro výhodnější, a které percepčně kognitivní mechanismy jsou zodpovědné za účinky rozdílných zaměření pozornosti na učení pohybovým dovednostem. Řešení projektu je založeno na interdisciplinárním přístupu s využitím výzkumných metodologií a metod kinantropologie, kognitivní psychologie, neuropsychologie, neurofyziologie a biomechaniky. Výsledky projektu přispějí k rozvoji konceptu vyučování školních dětí se zhoršenou motorickou koordinací v rámci vzdělávání dětí se specifickými vzdělávacími potřebami.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AK - Sport and leisure time activities
CEP - secondary branch
AN - Psychology
CEP - another secondary branch
AM - Pedagogy and education
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
30306 - Sport and fitness sciences<br>50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50901 - Other social sciences
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
The aim of the two-year project was to describe attentional mechanisms that influence the motor performance and learning in children with impaired motor coordination. The project has been carried out according to the time schedule and gave rise to seven articles published in peer-reviewed journals.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2016
Realization period - end
Apr 25, 2019
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 17, 2017
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP20-GA0-GA-U/06:1
Data delivery date
Sep 7, 2020
Finance
Total approved costs
1,220 thou. CZK
Public financial support
1,220 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK