All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Mechanisms of motor skill learning in the children with impaired motor coordination

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 20 (SGA0201600001)

  • Main participants

    Univerzita Palackého v Olomouci / Fakulta tělesné kultury

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    16-17945S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Mechanismy učení pohybovým dovednostem u dětí se zhoršenou motorickou koordinací

  • Annotation in Czech

    Projekt je zaměřen na lepší teoretické porozumění, jak se děti se zhoršenou motorickou koordinací učí senzomotorickým úlohám, jaký typ zaměření pozornosti navozeného instrukcí je pro výhodnější, a které percepčně kognitivní mechanismy jsou zodpovědné za účinky rozdílných zaměření pozornosti na učení pohybovým dovednostem. Řešení projektu je založeno na interdisciplinárním přístupu s využitím výzkumných metodologií a metod kinantropologie, kognitivní psychologie, neuropsychologie, neurofyziologie a biomechaniky. Výsledky projektu přispějí k rozvoji konceptu vyučování školních dětí se zhoršenou motorickou koordinací v rámci vzdělávání dětí se specifickými vzdělávacími potřebami.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AK - Sport and leisure time activities

  • CEP - secondary branch

    AN - Psychology

  • CEP - another secondary branch

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    30306 - Sport and fitness sciences<br>50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50901 - Other social sciences

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Project results evaluation

    The aim of the two-year project was to describe attentional mechanisms that influence the motor performance and learning in children with impaired motor coordination. The project has been carried out according to the time schedule and gave rise to seven articles published in peer-reviewed journals.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2016

  • Realization period - end

    Apr 25, 2019

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Mar 17, 2017

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP20-GA0-GA-U/06:1

  • Data delivery date

    Sep 7, 2020

Finance

  • Total approved costs

    1,220 thou. CZK

  • Public financial support

    1,220 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK