All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teachers' perspectives on peer exclusion among adolescents

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 22 (SGA0201800001)

  • Main participants

    Psychologický ústav AV ČR, v. v. i.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    18-09443S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Pohled učitelů na vrstevnickou exkluzi mezi adolescenty

  • Annotation in Czech

    Projekt se zaměřuje na nebezpečnou vrstevnickou exkluzi, která naplňuje kritéria šikany. V návaznosti na poznatky o exkluzi mezi adolescenty a pohledu učitelů na šikanu budeme novým způsobem zkoumat pohled učitelů na exkluzi mezi adolescenty ve věku 11-15 let. Projekt využívá kvantitativní i kvalitativní přístup a jeho cílem je objasnit, jak učitelé definují vrstevnickou exkluzi, jak ji hodnotí a jak na ni reagují. Projekt (1) popíše definice, hodnocení a reakce učitelů a jejich vzájemné souvislosti a (2) pokusí se vysvětlit individuální rozdíly v těchto oblastech pomocí individuálních a školních charakteristik. Data budou sbírána průřezově pomocí online šetření složeného z validních a reliabilních metod využívajících sebehodnocení a hodnocení hypotetických situací. Abychom dosáhli vysoké zobecnitelnosti našich závěrů, zahrneme do studie přibližně 1000 učitelů z reprezentativního vzorku 3,5 % všech škol poskytujících vzdělání adolescentům ve věku 11-15 let v České republice. Výsledky projektu budou prezentovány alespoň ve třech vysoce kvalitních impaktovaných článcích.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • OECD FORD - main branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

  • OECD FORD - secondary branch

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AN - Psychology

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Project results evaluation

    The project has made a significant contribution to understanding teachers 'attitudes towards bullying, in particular, bullying through exclusion. The project thus fulfilled empirical ambitions and at the same time contributed to the building of related theories. The outcomes of the project are fulfilled.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2018

  • Realization period - end

    Dec 31, 2021

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 1, 2021

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP22-GA0-GA-U

  • Data delivery date

    Jun 29, 2022

Finance

  • Total approved costs

    3,519 thou. CZK

  • Public financial support

    3,519 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK