Teachers' perspectives on peer exclusion among adolescents
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 22 (SGA0201800001)
Main participants
Psychologický ústav AV ČR, v. v. i.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
18-09443S
Alternative language
Project name in Czech
Pohled učitelů na vrstevnickou exkluzi mezi adolescenty
Annotation in Czech
Projekt se zaměřuje na nebezpečnou vrstevnickou exkluzi, která naplňuje kritéria šikany. V návaznosti na poznatky o exkluzi mezi adolescenty a pohledu učitelů na šikanu budeme novým způsobem zkoumat pohled učitelů na exkluzi mezi adolescenty ve věku 11-15 let. Projekt využívá kvantitativní i kvalitativní přístup a jeho cílem je objasnit, jak učitelé definují vrstevnickou exkluzi, jak ji hodnotí a jak na ni reagují. Projekt (1) popíše definice, hodnocení a reakce učitelů a jejich vzájemné souvislosti a (2) pokusí se vysvětlit individuální rozdíly v těchto oblastech pomocí individuálních a školních charakteristik. Data budou sbírána průřezově pomocí online šetření složeného z validních a reliabilních metod využívajících sebehodnocení a hodnocení hypotetických situací. Abychom dosáhli vysoké zobecnitelnosti našich závěrů, zahrneme do studie přibližně 1000 učitelů z reprezentativního vzorku 3,5 % všech škol poskytujících vzdělání adolescentům ve věku 11-15 let v České republice. Výsledky projektu budou prezentovány alespoň ve třech vysoce kvalitních impaktovaných článcích.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
OECD FORD - main branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
OECD FORD - secondary branch
—
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AN - Psychology
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
The project has made a significant contribution to understanding teachers 'attitudes towards bullying, in particular, bullying through exclusion. The project thus fulfilled empirical ambitions and at the same time contributed to the building of related theories. The outcomes of the project are fulfilled.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2018
Realization period - end
Dec 31, 2021
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 1, 2021
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP22-GA0-GA-U
Data delivery date
Jun 29, 2022
Finance
Total approved costs
3,519 thou. CZK
Public financial support
3,519 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK