All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Trust in Media in a Fragmented Media Environment: The Case of the Czech Republic

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 23 (SGA0201900001)

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Fakulta sociálních studií

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    19-09103S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Důvěra v média ve fragmentovaném mediálním prostředí: Případ České republiky

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je výzkum důvěry a nedůvěry v profesionální a alternativní média v ČR. Hlavním cílem projektu je aplikace nových měřících nástrojů konstruovaných k zachycení důvěry a nedůvěry v média ve fragmentovaném mediálním prostředí. Dosavadní výzkum důvěry v média je totiž založen na konceptech a měřících nástrojích odpovídajících kontextu nefragmentovaného mediálního prostředí. V teoretické rovině projekt staví na sociologickém pojetí důvěry a k důvěře v média přistupuje jako ke specifické hybridní, vícedimenzionální formě důvěry společenské. Výzkumná část projektu je založena na využití výběrového šetření české populace. Projekt přichází s komplexní studií důvěry a nedůvěry v profesionální a alternativní média v ČR.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • OECD FORD - main branch

    50802 - Media and socio-cultural communication

  • OECD FORD - secondary branch

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2019

  • Realization period - end

    Dec 31, 2022

  • Project status

  • Latest support payment

    Mar 25, 2020

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP22-GA0-GA-R

  • Data delivery date

    Feb 22, 2022

Finance

  • Total approved costs

    2,346 thou. CZK

  • Public financial support

    2,282 thou. CZK

  • Other public sources

    64 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK