All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Narrative identities of participants in education at private alternative schools

Project goals

The increasing phenomenon of private alternative schools brings a new selectivity into educational system. The project will allow for in-depth research on selected alternative schools across the compulsory education spectrum from primary to lower secondary level. It comprehensively takes up the narrative identities of participants in these schools (head teachers, teachers, pupils, parents) and classroom discourse. It sets out the results within the current debate on social justice in education. The project is beneficial in particular for: 1) multiple case study research in alternative schools, which often lacks empirical evidence, 2) in-depth analysis of narrative identities at these schools, 3) elaborating multiple case study and narrative research methodology that allows an exploration not only of alternative schools. The project will enrich the knowledge in this area with 2 studies in journals indexed in the WOS database and 3 studies in journals indexed in SCOPUS.

Keywords

alternative schoolidentitynarrative researchcase studysocial justiceprivate schools

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    SGA0202000001

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    20-12828S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách

  • Annotation in Czech

    Vzrůstající fenomén soukromých alternativních škol vnáší nový typ selektivity do vzdělávacího systému. Tento projekt umožní hloubkově prozkoumat vybrané alternativní školy v celém spektru povinné školní docházky. Komplexně uchopuje narativní identity aktérů v těchto školách (ředitelé, učitelé, žáci, rodiče) a propojuje je s výukovým diskursem. Výsledky zasazuje do aktuální diskuse o sociální spravedlnosti ve vzdělávání. Projekt je přínosný zejména: 1) vícepřípadovou studií alternativních škol, o kterých často absentuje empirická evidence, 2) hloubkovou analýzou narativních identit aktérů na těchto školách 3) obohacením pedagogických věd o design vícepřípadové studie a narativního výzkumu využitelný nejen ke studiu alternativních škol. Projekt obohatí poznání v této oblasti 2 studiemi v časopisech indexovaných v databázi WOS a 3 studiemi v časopisech indexovaných v databázi SCOPUS.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

  • OECD FORD - another secondary branch

  • AM - Pedagogy and education

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2020

  • Realization period - end

    Dec 31, 2022

  • Project status

  • Latest support payment

    May 19, 2022

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP23-GA0-GA-R

  • Data delivery date

    Jun 26, 2023

Finance

  • Total approved costs

    4,285 thou. CZK

  • Public financial support

    4,285 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

4 285 CZK thou.

Public support

4 285 CZK thou.

100%


Provider

Czech Science Foundation

OECD FORD

Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Solution period

01. 01. 2020 - 31. 12. 2022