LGBT+ identity as developmental challenge in school environment: individual, group and institutional perspective
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
SGA0202300001
Main participants
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
23-07934S
Alternative language
Project name in Czech
LGBT+ identita jako vývojová výzva v prostředí školy: individuální, sociální a institucionální perspektiva
Annotation in Czech
Výzkum se zaměřuje na proces coming outu ne-heterosexuálních studentů a studentek, a to z perspektivy jejich, celé školní třídy a vyučujících. Výzkum ověřuje, nakolik pro školní třídy s přítomností ne-heterosexuálních studujících je platný závěr vyplývající ze studií inkluzivního vzdělávání, a sice že diverzita žákovské skupiny při posilování otevřenosti a respektu podporuje pozitivní sociální klima a zefektivňuje proces učení. Výzkum zjišťuje, s čím otevřenost a respekt souvisí a jaké má dopady na prožívání a výkony všech zúčastněných. Výzkum je sérií případových studií se smíšenou metodologií. Každá případová studie (tj. školní třída) je mapována z perspektivy ne-heterosexuálních studujících, ostatních studujících, vyučujících, školního poradenského pracoviště a rodičů. Výzkumný soubor tvoří 35 tříd ZŠ a SŠ, které zahrnují ne-heterosexuální osobu/y. V každé třídě probíhá sběr dat dotazníkovou baterií mezi studujícími a mezi vyučujícími. V 10 vybraných třídách navíc probíhají individuální rozhovory, fokusní skupiny a pozorování, a to opakovaně za účelem mapování změn v čase.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
OECD FORD - main branch
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
OECD FORD - secondary branch
—
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AN - Psychology
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2023
Realization period - end
Dec 31, 2025
Project status
B - Running multi-year project
Latest support payment
May 4, 2023
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP24-GA0-GA-R
Data delivery date
Feb 19, 2024
Finance
Total approved costs
4,417 thou. CZK
Public financial support
4,417 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK