All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

LGBT+ identity as developmental challenge in school environment: individual, group and institutional perspective

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    SGA0202300001

  • Main participants

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    23-07934S

Alternative language

  • Project name in Czech

    LGBT+ identita jako vývojová výzva v prostředí školy: individuální, sociální a institucionální perspektiva

  • Annotation in Czech

    Výzkum se zaměřuje na proces coming outu ne-heterosexuálních studentů a studentek, a to z perspektivy jejich, celé školní třídy a vyučujících. Výzkum ověřuje, nakolik pro školní třídy s přítomností ne-heterosexuálních studujících je platný závěr vyplývající ze studií inkluzivního vzdělávání, a sice že diverzita žákovské skupiny při posilování otevřenosti a respektu podporuje pozitivní sociální klima a zefektivňuje proces učení. Výzkum zjišťuje, s čím otevřenost a respekt souvisí a jaké má dopady na prožívání a výkony všech zúčastněných. Výzkum je sérií případových studií se smíšenou metodologií. Každá případová studie (tj. školní třída) je mapována z perspektivy ne-heterosexuálních studujících, ostatních studujících, vyučujících, školního poradenského pracoviště a rodičů. Výzkumný soubor tvoří 35 tříd ZŠ a SŠ, které zahrnují ne-heterosexuální osobu/y. V každé třídě probíhá sběr dat dotazníkovou baterií mezi studujícími a mezi vyučujícími. V 10 vybraných třídách navíc probíhají individuální rozhovory, fokusní skupiny a pozorování, a to opakovaně za účelem mapování změn v čase.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • OECD FORD - main branch

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

  • OECD FORD - secondary branch

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AN - Psychology

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2023

  • Realization period - end

    Dec 31, 2025

  • Project status

    B - Running multi-year project

  • Latest support payment

    May 4, 2023

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP24-GA0-GA-R

  • Data delivery date

    Feb 19, 2024

Finance

  • Total approved costs

    4,417 thou. CZK

  • Public financial support

    4,417 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK