Implementation of management and marketing into regional development
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)
Main participants
Západočeská univerzita v Plzni / Fakulta ekonomická
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Implementace managementu a marketingu do oblasti regionálního rozvoje
Annotation in Czech
Regionální management a model učícího se regionu jsou v poslední době velmi diskutovaná témata. Přenesení manažerského a marketingového myšlení a jednání z podnikové praxe na region úzce souvisí s limity správy věcí veřejných. V souvislosti s problémem řízení v moderních společnostech je na regionální management pohlíženo jako na filozofii a nástroj, který projevuje vůli k jednání a akceschopnosti, zefektivnit regionální politiku a podpořit tak rozvojový proces nejenom v problémových regionech. Při realizaci regionálního managementu hraje velmi významnou roli také regionální marketing, který umožňuje vymezit pozici regionu jako tržního produktu. Výzkumný úkol se pokouší systematizovat dosavadní zkušenosti se zaváděním managementu a marketingu v zemíchEU a ty využít při tvorbě a implementaci modelů regionálního managementu ve dvou pilotních regionech (Karlovarský a Ostravský kraj).
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AE - Management, administration and clerical work
CEP - secondary branch
AH - Economics
CEP - another secondary branch
AP - Municipal, regional and transportation planning
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory<br>50702 - Urban studies (planning and development)<br>50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The latest theoretical and practical findings from the field of regional management and marketing (already dealt with in some other publications) were summed up in the project. Case studies of regional management in the Czech Republic and abroad were als
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2002
Realization period - end
Jan 1, 2004
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/2005/GA0/GA05GA/U/N/B:7
Data delivery date
Jun 2, 2008
Finance
Total approved costs
1,366 thou. CZK
Public financial support
1,366 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK