All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Implementation of management and marketing into regional development

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)

  • Main participants

    Západočeská univerzita v Plzni / Fakulta ekonomická

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Implementace managementu a marketingu do oblasti regionálního rozvoje

  • Annotation in Czech

    Regionální management a model učícího se regionu jsou v poslední době velmi diskutovaná témata. Přenesení manažerského a marketingového myšlení a jednání z podnikové praxe na region úzce souvisí s limity správy věcí veřejných. V souvislosti s problémem řízení v moderních společnostech je na regionální management pohlíženo jako na filozofii a nástroj, který projevuje vůli k jednání a akceschopnosti, zefektivnit regionální politiku a podpořit tak rozvojový proces nejenom v problémových regionech. Při realizaci regionálního managementu hraje velmi významnou roli také regionální marketing, který umožňuje vymezit pozici regionu jako tržního produktu. Výzkumný úkol se pokouší systematizovat dosavadní zkušenosti se zaváděním managementu a marketingu v zemíchEU a ty využít při tvorbě a implementaci modelů regionálního managementu ve dvou pilotních regionech (Karlovarský a Ostravský kraj).

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AE - Management, administration and clerical work

  • CEP - secondary branch

    AH - Economics

  • CEP - another secondary branch

    AP - Municipal, regional and transportation planning

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory<br>50702 - Urban studies (planning and development)<br>50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The latest theoretical and practical findings from the field of regional management and marketing (already dealt with in some other publications) were summed up in the project. Case studies of regional management in the Czech Republic and abroad were als

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2002

  • Realization period - end

    Jan 1, 2004

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2005/GA0/GA05GA/U/N/B:7

  • Data delivery date

    Jun 2, 2008

Finance

  • Total approved costs

    1,366 thou. CZK

  • Public financial support

    1,366 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK