All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Comunication Strategy of the Organization in National and International Context

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)

  • Main participants

    Vysoká škola ekonomická v Praze / Fakulta podnikohospodářská

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Komunikační strategie organizace v národním a mezinárodním prostředí

  • Annotation in Czech

    Záměrem je zmapovat a prostudovat systém vnitřní a vnější komunikace organizace a nalézt souvislosti a vazby na další fenomény: podnikovou kulturu, identitu, image, public relations, personální řízení, marketing. Cílem je také poznat slabiny v komunikační kompetenci českých manažerů a pracovníků. Konečným cílem projektu je vypracovat model komunikace v relativně komunikačně otevřenéorganizaci. Model by měl respektovat nejrůznější možné.vlivy a měl by směřovat k efektivně fungující organizaci. Významný je širší kontext komunikačního procesu, tj. kontext, který vytvářejí moderní komunikační technologie především internet a intranet, proces globalizace, ekonomické integrační procesy a rozvoj vědy. Pro dosažení uvedených cílů bude proveden empirický výzkum. Objektem empirického zkoumání budou hospodářské a správní organizace a jejich pracovníci. Využito bude technik: studium dokumentů informačního systému podniků, hloubkové rozhovory a dotazníku.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AE - Management, administration and clerical work

  • CEP - secondary branch

    AH - Economics

  • CEP - another secondary branch

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The goal of this project was to generate a company communications model in accordance with consequently elaborated communication model with balanced structure among the specifc communications areas in organization. The communication in organization is ve

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2002

  • Realization period - end

    Jan 1, 2004

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2005/GA0/GA05GA/U/N/B:7

  • Data delivery date

    Jun 2, 2008

Finance

  • Total approved costs

    1,030 thou. CZK

  • Public financial support

    936 thou. CZK

  • Other public sources

    94 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK