All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Changes of behavior of business domain evoked by economic transformation and new consumer trends

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 6 (SGA02004GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Změny chování obchodní sféry vyvolané transformací ekonomiky a novými spotřebitelskými trendy

  • Annotation in Czech

    Změny politických a ekonomických podmínek po roce 1989 nastartovaly transformaci české ekonomiky. Vyvolaly změny v kupním chování obyvatel. Umožnily zvýšit nároky na vlastnosti prodávaného zboží, při restrukturalizaci obchodní sítě, změn vlastnictví i nového pojetí prodeje a prodejních systémů. Gravitační síla prodejen vzrostla, což se promítlo ve struktuře kupujících. Prosazuje se koncepce širšího zázemí prodejen v němž kupující nacházejí možnosti dalšího vyžití. Dynamiku změn posiluje spolupráce v evropském a světovém prostoru. Z těchto skutečností vychází navrhovaný projekt. Při řešení se zaměříme na identifikaci, posouzení a komparaci faktorů ovlivňující spotřebitelské chování, zejména u potravin, pro zpracování analýz změn kupního chování, marketingových přístupů obchodní sféry k uspokojování spotřebitelské poptávky, na posouzení trendů obchodních řetězců nadnárodních společností a českých obchodních aliancí, jakož i nových přístupů kupujících ke kupním chování. Zhodnotíme reakci

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AH - Economics

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The first year of the research focuses on collection of data and necessary analyses. The team conducted extensive questionnaire survey focusing on consumer behavior on markets with meat and meat products, milk and dairy products, eggs, beverages and bake

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2004

  • Realization period - end

    Jan 1, 2006

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP07-GA0-GA-U/03:2

  • Data delivery date

    Oct 16, 2007

Finance

  • Total approved costs

    1,275 thou. CZK

  • Public financial support

    1,275 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK