Changes of behavior of business domain evoked by economic transformation and new consumer trends
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 6 (SGA02004GA-ST)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Změny chování obchodní sféry vyvolané transformací ekonomiky a novými spotřebitelskými trendy
Annotation in Czech
Změny politických a ekonomických podmínek po roce 1989 nastartovaly transformaci české ekonomiky. Vyvolaly změny v kupním chování obyvatel. Umožnily zvýšit nároky na vlastnosti prodávaného zboží, při restrukturalizaci obchodní sítě, změn vlastnictví i nového pojetí prodeje a prodejních systémů. Gravitační síla prodejen vzrostla, což se promítlo ve struktuře kupujících. Prosazuje se koncepce širšího zázemí prodejen v němž kupující nacházejí možnosti dalšího vyžití. Dynamiku změn posiluje spolupráce v evropském a světovém prostoru. Z těchto skutečností vychází navrhovaný projekt. Při řešení se zaměříme na identifikaci, posouzení a komparaci faktorů ovlivňující spotřebitelské chování, zejména u potravin, pro zpracování analýz změn kupního chování, marketingových přístupů obchodní sféry k uspokojování spotřebitelské poptávky, na posouzení trendů obchodních řetězců nadnárodních společností a českých obchodních aliancí, jakož i nových přístupů kupujících ke kupním chování. Zhodnotíme reakci
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AH - Economics
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The first year of the research focuses on collection of data and necessary analyses. The team conducted extensive questionnaire survey focusing on consumer behavior on markets with meat and meat products, milk and dairy products, eggs, beverages and bake
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2004
Realization period - end
Jan 1, 2006
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP07-GA0-GA-U/03:2
Data delivery date
Oct 16, 2007
Finance
Total approved costs
1,275 thou. CZK
Public financial support
1,275 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK