All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Gender roles in consumer marketing perspective

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 8 (SGA02005GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    402/05/0152

Alternative language

  • Project name in Czech

    Ženské a mužské role v perspektivě spotřebního marketingu

  • Annotation in Czech

    Jedním ze současných kulturních projevů významných pro marketingovou orientaci na spotřebních trzích je sbližování rolí žen a mužů s jeho průmětem do spotřebním chování. Smyslem navrhovaného grantu je postižení míry, v jaké se tento trend naplňuje a významu, s jakým zasahuje do možností marketingové strategie (počínaje segmentací trhu). Především půjde o zkoumání následujících problémových okruhů: a) význam a postavení tradičně ženských a tradičně mužských produktů, b) rozsah typicky ženských a typickymužských vzorců využívání volného a mimopracovního času, c) prosazování zřetelných diferencí v mediálním chování mužů a žen, d) diference v chování žen a mužů vůči dalším marketingovým nástrojům, e) prosazování některých relativně specifických trendů v rozdělení mužských a ženských rolí a označovaných jako "nové tradicionalistky", "noví otcové" a "Girl Power", případně dalších, f) reflexe ženských a mužských rolí do jejich zobrazení v mediální marketingové komunikaci, zejména reklamě, a to v

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AH - Economics

  • CEP - secondary branch

    AO - Sociology, demography

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The three research lines were designed to reach the project goals. The data mining of MML-TGI databases, the surveys to get primary data how consumers perceive gender roles and content analysis of gender role presentation in advertising. The research res

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2005

  • Realization period - end

    Dec 31, 2007

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    May 2, 2007

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP08-GA0-GA-U/04:3

  • Data delivery date

    Dec 16, 2008

Finance

  • Total approved costs

    664 thou. CZK

  • Public financial support

    664 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK