Gender roles in consumer marketing perspective
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 8 (SGA02005GA-ST)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
402/05/0152
Alternative language
Project name in Czech
Ženské a mužské role v perspektivě spotřebního marketingu
Annotation in Czech
Jedním ze současných kulturních projevů významných pro marketingovou orientaci na spotřebních trzích je sbližování rolí žen a mužů s jeho průmětem do spotřebním chování. Smyslem navrhovaného grantu je postižení míry, v jaké se tento trend naplňuje a významu, s jakým zasahuje do možností marketingové strategie (počínaje segmentací trhu). Především půjde o zkoumání následujících problémových okruhů: a) význam a postavení tradičně ženských a tradičně mužských produktů, b) rozsah typicky ženských a typickymužských vzorců využívání volného a mimopracovního času, c) prosazování zřetelných diferencí v mediálním chování mužů a žen, d) diference v chování žen a mužů vůči dalším marketingovým nástrojům, e) prosazování některých relativně specifických trendů v rozdělení mužských a ženských rolí a označovaných jako "nové tradicionalistky", "noví otcové" a "Girl Power", případně dalších, f) reflexe ženských a mužských rolí do jejich zobrazení v mediální marketingové komunikaci, zejména reklamě, a to v
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AH - Economics
CEP - secondary branch
AO - Sociology, demography
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The three research lines were designed to reach the project goals. The data mining of MML-TGI databases, the surveys to get primary data how consumers perceive gender roles and content analysis of gender role presentation in advertising. The research res
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2005
Realization period - end
Dec 31, 2007
Project status
U - Finished project
Latest support payment
May 2, 2007
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP08-GA0-GA-U/04:3
Data delivery date
Dec 16, 2008
Finance
Total approved costs
664 thou. CZK
Public financial support
664 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK