Sustainable Consumption in Relation to the Commerce (Retail Industry)
Project goals
Economic growth, ecologic equilibrium and social development are the fundamental pillars of sustainable development. But at present the behavior of most subjects of the market - firms, consumers, and even countries - is out of harmony with sustainable development. Bring into harmony would mean accepting social responsibility for the sustainable development of the world. Keeping consumption within reasonable limits and its qualitative transformation to consumption that is environmentally friendly is oneof the attributes of sustainable development. It does not necessarily mean ascetically reducing consumption as far as the extent is considered, but primarily improving the quality. However, this demands changes in the approach on the part of both themanufacturing and the trading firms, and also the consumers. It is the aim of the project submitted to work out a conception of sustainable consumption accentuating its relationship to the branch of commerce (retail industry). This conception ought to
Keywords
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 9 (SGA02006GA-ST)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Trvale udržitelná spotřeba a její vztah k odvětví obchodu
Annotation in Czech
Základními pilíři trvale udržitelného rozvoje jsou ekonomický růst, ekologická rovnováha a sociální rozvoj. V současné době ale chování většiny subjektů trhu - firem, spotřebitelů, ale i států v souladu s trvale udržitelným rozvojem není. Uvedení do souladu by znamenalo, že každý ze subjektů přestane preferovat výlučně individuální cíle a převezme sociální odpovědnost. Jedním z atributů trvale udržitelného rozvoje je udržení spotřeby v rozumných mezích a její kvalitativní přeměna na spotřebu šetrnější vůči životnímu prostředí. Nejde tedy nutně o asketické snížení spotřeby z hlediska rozsahu, ale zejména o její zkvalitnění. Toto však vyžaduje změny v přístupu nejen ze strany firem, ale i spotřebitelů. Výsledkem předkládaného projektu je vypracování koncepce trvale udržitelné spotřeby s důrazem na její vztah k odvětví obchodu. Tato koncepce by měla zahrnovat vytyčení strategií a navržení konkrétních opatření pro obchodní firmy, spotřebitele a stát za účelem zachování trvale udržitelné
Scientific branches
Completed project evaluation
Provider evaluation
O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena
Project results evaluation
For the first period of the project the research team set the target to map and to analyze the state of art of the sustainable consumption and in relation to the retail industry. To fulfill the target following activities were realized:- analysis
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2006
Realization period - end
Jan 1, 2006
Project status
S - Stopped (prematurely terminated) multi-year project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP07-GA0-GA-U/03:2
Data delivery date
Oct 16, 2007
Finance
Total approved costs
909 thou. CZK
Public financial support
909 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
909 CZK thou.
Public support
909 CZK thou.
100%
Provider
Czech Science Foundation
CEP
AH - Economics
Solution period
01. 01. 2006 - 01. 01. 2006