All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Research of Application of Controlling Marketing Competencies and Elimination of Possible Marketing Difference in Small and Medium-size Enterprises

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 9 (SGA02006GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    402/06/0297

Alternative language

  • Project name in Czech

    Výzkum uplatnění rozhodujících tržních kompetencí a odstranění možných rozporů v malých a středních podnicích

  • Annotation in Czech

    Jednou z rozhodujících výzev pro naše podniky všech velikostí a oboru působnosti, je neustálé zvyšování konkurenční schopnosti a v souvislosti s tím nalezení vlastních rozhodujících kompetencí, určujících jejich postavení na trhu. Nestačí pouze ekonomická síla firmy, ale její schopnost rychle, pružně a především netradičně reagovat na změny v okolí a tím na podnikatelské příležitosti. České firmy se v podstatě ujišťují v názoru, že úspěch předpokládá uplatnění tržní orientace, vyjádřené marketingovou koncepcí managementu. Chápou však vždy postavení marektingu jako filozofie podnikání i jako systém příslušných funkcí poznávacích a realizačních? Projekt vychází ze stávajících a v rámci projektu uskutečněných poznatků, z vlastní dlouholetévědecko-pedagogické praxe, publikační činnosti vlastní i cizí, kontaktů s managementem řady firem a výsledku účelového terénního výzkumu u vybraných podniků. Na základě toho budou získány a analyzovány poznatky o tržní orientaci managementu firem, jejich

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AH - Economics

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Research has proven complexity of individual activities represented by company marketing function as well as contradictions caused by a marketing idea in other company activities and with outsourced co-operators without whose input market orientation can

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2006

  • Realization period - end

    Dec 31, 2008

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 25, 2008

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP09-GA0-GA-U/02:2

  • Data delivery date

    Oct 22, 2009

Finance

  • Total approved costs

    396 thou. CZK

  • Public financial support

    396 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK