Modelling Parametrs of CSR as a Factor of Competitiveness of Companies
Project goals
Social responsibility is a modern business concept taking into consideration the business interests of a company as well social and environmental issues. It requires adherence to term objectives and willingness to work on the overall improvement of the state of society. The team that submits this project is extraordinary in its members being of diverse professions and therefore able to tackle subjects extending across several disciplines of which corporate social responsibility no doubt is one. The synergy produced will help the team gain original and substantially new insights into the problems of corporate social responsibility. Methods of artificial intelligence are used to create a function model of corporate social responsibility. Such a modelwillbe more understandable and acceptable for companies providing them with a tool for determining their own level of corporate social responsibility. In our project, we want to concentrate on large Czech manufacturing and trading companies that have no
Keywords
Corporate Social ResponsibilityFuzzy LogicCompetitivenessbig Companies
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 10 (SGA02007GA-ST)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
402/07/1300
Alternative language
Project name in Czech
Modelování parametrů CSR jako faktor konkurenceschopnosti firem
Annotation in Czech
Společenská odpovědnost (CSR) je moderním konceptem podnikání, které zohledňuje nejenom ekonomické zájmy firmy, ale také sociální a ekologické otázky. Vyžaduje orientaci na dlouhodobé cíle a ochotu pracovat pro celkové zlepšení stavu společnosti. Významnost této koncepce potvrzují i průzkumy, které dokazují vyšší ekonomickou výkonnost a konkurenceschopnost u firem, které aktivně pracují na společenské odpovědnosti. Tým, který předkládá projekt je mimořádný z hlediska svého složení (ekonomové, psycholog,matematik, ekolog ), a je proto schopen řešit multidisciplinární tématiku, jakou nepochybně CSR je. Synergie týmu umožňuje přistupovat k otázkám CSR originálním a kvalitativně zásadně novým způsobem. Využít umělou inteligenci pro vytvoření funkčního modelu CSR. Takový model bude pro firmy snadněji přijatelný a uchopitelný a nabídne jim prostředek ke zjištění vlastní míry CSR. Ve svém projektu se chceme zaměřit na velké výrobní a obchodní české firmy, které dosud mají minimální nebo žádnou
Scientific branches
Completed project evaluation
Provider evaluation
S - Nesplněno zadání, bylo přistoupeno k sankčním ustanovením smlouvy
Project results evaluation
This final report is a summary of the one-and-a-quarter-year period of the three-year project as planned originally. The results achieved to date:An interdisciplinary team developed tools to be used for collecting qualitative and quantitative empirical d
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2007
Realization period - end
Dec 31, 2009
Project status
S - Stopped (prematurely terminated) multi-year project
Latest support payment
Jan 29, 2007
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP08-GA0-GA-U/04:3
Data delivery date
Dec 16, 2008
Finance
Total approved costs
502 thou. CZK
Public financial support
502 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
502 CZK thou.
Public support
502 CZK thou.
100%
Provider
Czech Science Foundation
CEP
AH - Economics
Solution period
01. 01. 2007 - 31. 12. 2009