Consumer Reactions to Complex price Schemes
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 12 (SGA02009GA-ST)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
402/09/2048
Alternative language
Project name in Czech
Spotřebitelské reakce na komplikované cenové nabídky
Annotation in Czech
Ekonomická teorie předpokládá že jednotlivci při rozhodování o dopytu, nabídce práce, investicích, šetření a půjčkách, a v mnoha dalších oblastech reagují na marginální ceny. Je ale otázkou, jestli tito jednotlivci rozumějí skutečným marginálním cenám když se potkávají s komplikovanými cenovými nabídkami. V principu je možné znát tyto nabídky dopodrobna, ale vyžaduje si to množství času, kognitivních schopností a energie, a někdy také finančních prostředků. Optimalizující jednotlivci se tedy racionálněmůžou rozhodnout získat jenom neúplnou znalost cenových nabídek, co má dalekosáhlé následky pro jejich optimální design. Cílem tohoto projektu je zjistit, s pomocí experimentálních metod, jak se kvalita spotřebitelských nákupních rozhodnutí mění s: (1)komplexností cenové nabídky, (2) komplexností formátu cenové nabídky, a (3) příležitostními nákladmi spojenými s detailním porozuměním cenové nabídky.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AH - Economics
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance
Completed project evaluation
Provider evaluation
O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena
Project results evaluation
This experimental project aimed at analyzing how consumers conduct their purchase decisions in environments with non-transparent prices. The original proposal contained a design under which consumers were faced with a series of purchase decisions under atwo-part tariff pricing scheme (a fixed fee and a per-unit price). The fixed fee was independently generated in every period, whereas the per-un
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2009
Realization period - end
Dec 31, 2010
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 16, 2010
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP11-GA0-GA-U/03:3
Data delivery date
Feb 9, 2015
Finance
Total approved costs
446 thou. CZK
Public financial support
446 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK