All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Consumer Reactions to Complex price Schemes

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 12 (SGA02009GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    402/09/2048

Alternative language

  • Project name in Czech

    Spotřebitelské reakce na komplikované cenové nabídky

  • Annotation in Czech

    Ekonomická teorie předpokládá že jednotlivci při rozhodování o dopytu, nabídce práce, investicích, šetření a půjčkách, a v mnoha dalších oblastech  reagují na marginální ceny. Je ale otázkou, jestli tito jednotlivci rozumějí skutečným marginálním cenám když se potkávají s komplikovanými cenovými nabídkami. V principu je možné znát tyto nabídky dopodrobna, ale vyžaduje si to množství času, kognitivních schopností a energie, a někdy také finančních prostředků. Optimalizující jednotlivci se tedy racionálněmůžou rozhodnout získat jenom neúplnou znalost cenových nabídek, co má  dalekosáhlé následky pro jejich optimální design. Cílem tohoto projektu je zjistit, s pomocí experimentálních metod, jak se kvalita spotřebitelských nákupních rozhodnutí mění s: (1)komplexností cenové nabídky, (2) komplexností formátu cenové nabídky, a (3) příležitostními nákladmi spojenými s detailním porozuměním cenové nabídky.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AH - Economics

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena

  • Project results evaluation

    This experimental project aimed at analyzing how consumers conduct their purchase decisions in environments with non-transparent prices. The original proposal contained a design under which consumers were faced with a series of purchase decisions under atwo-part tariff pricing scheme (a fixed fee and a per-unit price). The fixed fee was independently generated in every period, whereas the per-un

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2009

  • Realization period - end

    Dec 31, 2010

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 16, 2010

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP11-GA0-GA-U/03:3

  • Data delivery date

    Feb 9, 2015

Finance

  • Total approved costs

    446 thou. CZK

  • Public financial support

    446 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK