Manipulation and Persuasion in the Journalistic and Commercial Discourses
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 6 (SGA02004GA-ST)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Manipulace a persvaze v žurnalistickém a reklamním diskursu
Annotation in Czech
Cílem navrhovaného projektu Manipulace a persvaze v diskursech žurnalistickém a reklamním je postihnout typy a charakter prostředků - verbálních i nonverbálních - jimiž je realizována manipulace a persvaze ve stylových oblastech, které se v České republice buď rozvíjejí především v posledním desetiletí (diskurs reklamní), nebo doznaly významných proměn v důsledku mimojazykových faktorů (diskurs žurnalistický a v jeho rámci i politický). Konečnou realizací projektu bude monografie, jež prohloubí znalostio současných vývojových tendencích v uvedených diskursech, o charakteru a průběhu persvazivní a manipulativní komunikace a poskytne deskripci a klasifikaci analyzovaných prostředků. V práci bude uplatňován sociologický a sociolingvistický přístup. Finální monografie bude mít také cíl praktický - bude sloužit jak k poučení o formách persvaze (jako jevu kladného) a manipulace, tak k sebeobraně před manipulací nejen studentům a odborníkům sociálních věd, ale také širší veřejnosti, která se
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AI - Linguistics
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
For 3 years, the grant team have analyzed journalistic and advertising discourses in the Czech mass media. They focused their interest in verbal and non-verbal means of manipulation/coercion and persuasion, i.e. in strategies used by the authors to incre
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2004
Realization period - end
Jan 1, 2006
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP07-GA0-GA-U/03:2
Data delivery date
Oct 16, 2007
Finance
Total approved costs
1,794 thou. CZK
Public financial support
1,794 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK