All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Language for specific Purposes as one the Aspects of Roreign Laguage competence of Primary and secondary Scholl Teachers

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)

  • Main participants

    Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Odborný jazyk jako jeden z aspektů cizojazyčné kompetence učitelů základních a středních škol

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je přispět ke koncepci celoživotního vzdělávání a k utváření učící se společnosti v České republice se zaměřením na Ústecký kraj. Projekt se zabývá problematikou jazykové připravenosti učitelů nejrůznějších aprobací na základních a středních školách. Zjišťuje, do jaké míry jsou učitelé, kteří nevyučují cizí jazyky, jazykové vybaveni a jak jsou připraveni na náš vstup do Evropské unie. Zaměřuje se na jejich potřeby a zkoumá, jak se tyto potřeby liší zejména v závislosti na vyučovaných předmětech, na stupni školy a na pracovním zařazení. Na základě analýzy údajů koncipuje kurikulum jazykové přípravy učitelů středních a základních škol a navrhuje sylaby pro výuku odborného jazyka. Soustřeďuje se zejména na výběr vhodných řečových dovednostía žánrů odborné komunikace, typických pro jednotlivé aprobační předměty. Po monitorování pilotních kurzů, které tyto sylaby testují, připravuje realizaci takovýchto kurzů pro pedagogické centrum regionu Ústí nad Labem a poté pro další

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The objectives of the project have been carried out as follows: 2002: mapping the foreign language competence of primary and secondary school teachers in the Czech Republic; comparing and analysing the data. 2003: making the profile of the teacher as a u

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2002

  • Realization period - end

    Jan 1, 2004

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2005/GA0/GA05GA/U/N/B:7

  • Data delivery date

    Jun 2, 2008

Finance

  • Total approved costs

    452 thou. CZK

  • Public financial support

    434 thou. CZK

  • Other public sources

    18 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK