All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Evaluative Educational Researches and their Methods

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)

  • Main participants

    Univerzita Palackého v Olomouci / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Evaluační pedagogické výzkumy a jejich metody

  • Annotation in Czech

    Projekt chce přispět ke zvýšení úrovně českého výzkumu v oblasti pedagogických věd realizací tzv. evaluačních a metodologických výzkumů. V těchto výzkumech budou předmětem zájmu (kromě jednotlivých stránek edukační reality) také teoretické a praktické vlastnosti používaných výzkumných metod. Evaluační výzkumy se budou zaměřovat na hodnocení důležitých stránek edukační a školní reality (např. hodnocení vzdělávacích a výchovných výsledků škol a učitelů, hodnocení vzdělávacích procesů, hodnocení vzdělávacích potřeb, hodnocení vzdělávacích programů atd.). V metodologickém bádání bude věnována pozornost vlastnostem procesu měření (metaměření). Zkoumány budou zejména problémy validity používaných metod, jejich reliabilita (spolehlivost, přesnost), meze, možnosti a podmínky interpretace získávaných výsledků atd. Získání důvěryhodných, spolehlivých a přesných informací o stavu edukační reality bude důležitým příspěvkem k rozvoji české pedagogické vědy.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

    BB - Applied statistics, operational research

  • CEP - another secondary branch

    AN - Psychology

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    10103 - Statistics and probability<br>50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The results of solving can be divided into two main areas: The realized evaluative researches. Pedagogical researches have been carried out with the focus on the evaluation of some particularly important features of educational reality as follows: Evalua

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2002

  • Realization period - end

    Jan 1, 2004

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2005/GA0/GA05GA/U/N/B:7

  • Data delivery date

    Jun 2, 2008

Finance

  • Total approved costs

    2,601 thou. CZK

  • Public financial support

    1,266 thou. CZK

  • Other public sources

    1,335 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK