Learning from Graphical Presentation in Science Education
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)
Main participants
Univerzita Hradec Králové / Pedagogická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Učení z grafického zobrazení v přírodovědném vzdělávání
Annotation in Czech
Vizuální vnímání, zpracování vizuální informace a následná tvorba adekvátních představ u žáků je podstatnou složkou přírodovědného vzdělávání. Grafická prezentace představuje v době nástupu informačních a komunikačních technologií do vzdělávání na všechstupních školských systémů podstatnou součást výukových materiálů. Výzkumný projekt si klade za cíl analyzovat způsoby zpracování nonverbálních (grafických, obrazových) informací při učení se přírodovědnému učivu. Dílčí cíle projektu se zaměřují jednak na popis funkce obrazového materiálu v učebních "textech" se zaměřením na jejich elektronickou formu, tj. na výukové možnosti počítačové grafiky, animací a simulací přírodovědných jevů a jejich principů, a jednak na popis a interpretaci modelů zpracovánívizuální informace u učících se s důrazem na efektivní využívání obrazové složky didaktických textů. Výsledky by měly přispět k optimalizaci tvorby a zvyšování pedagogické efektivity elektronických výukových textů na bázi multimédií, výukových CD-Romů a
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
Outcome of the project confirm that visual perception, elaboration of visual information and subsequent creation of adequate conception of pupils is substantial part of science education. During project solution there were analyzed various ways of elabor
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2002
Realization period - end
Jan 1, 2004
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/2005/GA0/GA05GA/U/N/B:7
Data delivery date
Jun 2, 2008
Finance
Total approved costs
746 thou. CZK
Public financial support
559 thou. CZK
Other public sources
187 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK