Psychological aspects of in-service teacher education and training
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 2 (SGA02003GA-ST)
Main participants
Masarykova univerzita / Fakulta sportovních studií
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Annotation in Czech
Předkládaný návrh projektu je zaměřen na problematiku psychologických aspektů dalšího vzdělávání učitelů. Další vzdělávání učitelů přitom chápeme jako důležitou součást a podmínku rozvoje školy a realizace základních záměrů vzdělávací politiky. Vycházímez předpokladu, že vedle politických, ekonomických, pedagogických a organizačních okolností mají pro úspěch rozvoje dalšího vzdělávání učitelů zásadní význam také faktory psychologické (postoje učitelů k dalšímu vzdělávání, očekávání a vzdělávací potřeby,otevřenost ke zkušenosti a ke změně, připravenost ke spolupráci, obavy a nejistoty, potřeby sdílení, obrana profesionálního sebepojetí apod.). Cílem navrhovaného projektu je poznat tyto psychologické aspekty , které se vztahují k dalšímu vzděláváníučitelů i ve vztahu k jeho jednotlivým formám a fázi profesní kariéry učitele. Poznat je hodláme za pomoci souboru metod, mezi nimiž budou mít zásadní místo studium relevantní literatury a pramenů, dotazníkové šetření, individuální a skupinová interview,
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The principal results of the research project may be summarized in a few points: ? A contribution to the clarification of some major theoretic questions related to the making and understanding of the term in-service teacher training (ISTT) and r
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2003
Realization period - end
Jan 1, 2005
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP06-GA0-GA-U/07:6
Data delivery date
Jan 15, 2009
Finance
Total approved costs
764 thou. CZK
Public financial support
764 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK