Theoretical sources of the instructional using concept mapping software and their experimental verification in the hypermedia learning environment
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 9 (SGA02006GA-ST)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
406/06/1081
Alternative language
Project name in Czech
Teoretická východiska výukového využití programů pro mapování pojmů a jejich experimentální ověření v hypermediálním učebním prostředí
Annotation in Czech
Navrhovaný grant obsahuje dva základní cíle: teoretickou analýzu možností software pro pojmové mapování a jeho experimentální ověření v kontextu konstruktivistického pojetí učení a vyučování mediální výchově v rámci hypermediálních výukových prostředí. Všechny výsledky teoretické práce a experimentálního ověření budou shrnuty do systematické přehledové studie - monografie. Toto téma vzdělávací technologie nebylo dosud v České republice zkoumáno a analyzováno. Musíme poznamenat, že tento druh počítačových aplikací poskytuje důležitý kontext, ve kterém může student přehledně uspořádat a konstruovat svoje znalosti a vědomosti prostřednictvím aktivního a sebeřízeného učebního procesu.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
Realization of the grant had two principal goals: a theoretical analysis of feasibilities of the concept mapping software and its experimental verification of the instructional using in the context of constructivist approach of learning/teaching media ed
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2006
Realization period - end
Dec 31, 2007
Project status
U - Finished project
Latest support payment
May 2, 2007
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP08-GA0-GA-U/04:3
Data delivery date
Dec 16, 2008
Finance
Total approved costs
275 thou. CZK
Public financial support
275 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK