All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Model of Progress of Personal and Social Competences of Secondary School Students, and its evaluation

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 10 (SGA02007GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    406/07/0276

Alternative language

  • Project name in Czech

    Model rozvoje osobnostních a sociálních kompetencí studentů středních škol a jeho ověření

  • Annotation in Czech

    Projekt souvisí s blížící se kurikulární reformou školství. Specificky je zaměřen na oblast středního školství, které není v současnosti věnována odborníky taková pozornost jako prostředí základních škol. Mezi klíčové kompetence, jež jsou definovány v rámcovém vzdělávacím programu a studenti si je mají osvojit v průběhu vzdělávacího procesu patří mj. sociální, personální a občanské kompetence - tzn. schopnost sebepoznání, seberegulace, sociální komunikace, kooperace, pojmenování vlastních hodnot a postojů i akceptace hodnot a postojů vrstevníků. Očekává se, že škola bude schopna zajistit rozvoj těchto dovedností, dle zpráv České školní inspekce však středoškolští učitelé doposud nejsou adekvátně proškoleni. Navrhovaný projekt má charakter teoreticko-aplikační studie, která bude využívat kvantitavní i kvalitativní metodologické přístupy. V prostředí středních škol bude realizován program rozvoje sociálních a osobnostních kompetencí adolescentů a prostřednictvím diagnostických metod a nově

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AN - Psychology

  • CEP - secondary branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    .

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2007

  • Realization period - end

    Dec 31, 2009

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 22, 2009

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP10-GA0-GA-U/02:2

  • Data delivery date

    Jan 22, 2015

Finance

  • Total approved costs

    1,106 thou. CZK

  • Public financial support

    1,106 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK