The Model of Progress of Personal and Social Competences of Secondary School Students, and its evaluation
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 10 (SGA02007GA-ST)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
406/07/0276
Alternative language
Project name in Czech
Model rozvoje osobnostních a sociálních kompetencí studentů středních škol a jeho ověření
Annotation in Czech
Projekt souvisí s blížící se kurikulární reformou školství. Specificky je zaměřen na oblast středního školství, které není v současnosti věnována odborníky taková pozornost jako prostředí základních škol. Mezi klíčové kompetence, jež jsou definovány v rámcovém vzdělávacím programu a studenti si je mají osvojit v průběhu vzdělávacího procesu patří mj. sociální, personální a občanské kompetence - tzn. schopnost sebepoznání, seberegulace, sociální komunikace, kooperace, pojmenování vlastních hodnot a postojů i akceptace hodnot a postojů vrstevníků. Očekává se, že škola bude schopna zajistit rozvoj těchto dovedností, dle zpráv České školní inspekce však středoškolští učitelé doposud nejsou adekvátně proškoleni. Navrhovaný projekt má charakter teoreticko-aplikační studie, která bude využívat kvantitavní i kvalitativní metodologické přístupy. V prostředí středních škol bude realizován program rozvoje sociálních a osobnostních kompetencí adolescentů a prostřednictvím diagnostických metod a nově
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
AM - Pedagogy and education
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2007
Realization period - end
Dec 31, 2009
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 22, 2009
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP10-GA0-GA-U/02:2
Data delivery date
Jan 22, 2015
Finance
Total approved costs
1,106 thou. CZK
Public financial support
1,106 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK