All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Process of structuring of the mathematical knowledge

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

  • Main participants

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Contest type

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Mechanismus procesu strukturování matematických poznatků

  • Annotation in Czech

    Navrhovaný projekt zahrnuje genetický výzkum jevu strukturování matematických poznatků. Budou studovány věkové skupiny 5-7 let, 11-13 let a 18-21 let. Ve výzkumu budou použity tyto metody: terénní výzkum pomocí týmu experimentátorů, longitudinální výzkum, řízený rozhovor, protokolování a analýza protokolů, metoda genetické paralely. V prvním roce výzkumu budou připraveny a vyladěny experimenty pro věkové skupiny 5-7 let a 18-21 let. Dojde k jejich realizaci ve spolupráci s týmem experimentátorů a budouevidovány pomocí protokolů. Protokoly budou analyzovány a budou popsány základní fenomény, které hrají důležitou roli v procesu strukturace. Na konci prvního roku bude připravena zpráva o zahájených experimentech v anglickém jazyce. Ve druhém roce budoupokračovat experimenty pro zmíněné dvě věkové skupiny a budou připraveny, vyladěny a standardizovány experimenty pro věkovou skupinu 11-13 let. Tyto experimenty budou též protokolovány a vyhodnoceny. Budou popsány základní mechanismy strukturalizac

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    AN - Psychology

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Project results evaluation

    Výsledky řešení projektu jsou doloženy a jsou přiměřeně a pečlivě popsány. Projekt přispěl k objasnění procesu strukturace matematických poznatků, též k rozvoji metodiky výuky i metod pedagogického výzkumu, zvláště utvářením specifických prostředí jako n

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 1997

  • Realization period - end

    Jan 1, 1999

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2001/GA0/GA01GA/U/N/9:4

  • Data delivery date

Finance

  • Total approved costs

    381 thou. CZK

  • Public financial support

    381 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK