Process of structuring of the mathematical knowledge
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
—
Main participants
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Contest type
—
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Mechanismus procesu strukturování matematických poznatků
Annotation in Czech
Navrhovaný projekt zahrnuje genetický výzkum jevu strukturování matematických poznatků. Budou studovány věkové skupiny 5-7 let, 11-13 let a 18-21 let. Ve výzkumu budou použity tyto metody: terénní výzkum pomocí týmu experimentátorů, longitudinální výzkum, řízený rozhovor, protokolování a analýza protokolů, metoda genetické paralely. V prvním roce výzkumu budou připraveny a vyladěny experimenty pro věkové skupiny 5-7 let a 18-21 let. Dojde k jejich realizaci ve spolupráci s týmem experimentátorů a budouevidovány pomocí protokolů. Protokoly budou analyzovány a budou popsány základní fenomény, které hrají důležitou roli v procesu strukturace. Na konci prvního roku bude připravena zpráva o zahájených experimentech v anglickém jazyce. Ve druhém roce budoupokračovat experimenty pro zmíněné dvě věkové skupiny a budou připraveny, vyladěny a standardizovány experimenty pro věkovou skupinu 11-13 let. Tyto experimenty budou též protokolovány a vyhodnoceny. Budou popsány základní mechanismy strukturalizac
Scientific branches
R&D category
—
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
Výsledky řešení projektu jsou doloženy a jsou přiměřeně a pečlivě popsány. Projekt přispěl k objasnění procesu strukturace matematických poznatků, též k rozvoji metodiky výuky i metod pedagogického výzkumu, zvláště utvářením specifických prostředí jako n
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 1997
Realization period - end
Jan 1, 1999
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/2001/GA0/GA01GA/U/N/9:4
Data delivery date
—
Finance
Total approved costs
381 thou. CZK
Public financial support
381 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK