Personality of PC Games Player in Adolescence
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
—
Main participants
Psychologický ústav AV ČR, v. v. i.
Contest type
—
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Osobnost hráče počítačových her v adolescenci
Annotation in Czech
Předložený projekt je pokusem o zmapování osobnosti hráče počítačových her v adolescenci. Naším základním úkolem bude postižení vztahu mezi hraním počítačových her a určitými osobnostmi charakteristikami. Předpokládáme, že určité osobnostní rysy budou typické pro člověka zabývajícího se počítačovými hrami. Ke sledovaných charakteristikám patří: 1. charakteristiky osobnosti: zejména úzkost, depresivita, impulzivita, empatie, agresivita, 2. vztah k sobě: sebehodnocení, vlastní účinnost (self-efficacy),3.motivace: výkonová motivace a motivace ke hraní počítačových her, 4. sociální charakteristiky a vztahy k okolí, 5. strategie vyrovnání se s náročnými životními situacemi, 6. kogitivní charakteristiky, 7. školní výkon a důležitost, kterou rodiče i žácipřipisují školnímu výkonu, 8. zdravotní problémy. Motivace hraní nemusí být u všech hráčů stejná. Pokusíme se proto zjistit, zda lze identifikovat různé typy hráčů jak z hlediska motivace, tak z hlediska jejich osobnostních charakteristik. Podle našich p
Scientific branches
R&D category
—
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
Výsledky výzkumu dokončeného projektu význačně přispívají k rozvoji poznatků o vývojovém období adolescence, přinášejí prohloubenější studii specifického fenoménu současné doby (hráči počítačových her) a objasňují jej v kontextu rozvoje osobnosti dospíva
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 1998
Realization period - end
Jan 1, 2000
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/2001/GA0/GA01GA/U/N/9:4
Data delivery date
—
Finance
Total approved costs
1,051 thou. CZK
Public financial support
888 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK