Pedagogical interactions in the classroom and mathematics education
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
—
Main participants
Matematický ústav AV ČR, v. v. i.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Pedagogické interakce ve třídě a matematické vzdělávání
Annotation in Czech
Současné vyučování matematice je více zaměřeno na výkon žáka, než aby rozvíjelo jeho kognitivní dovednosti a osobnostní způsobilosti a pomáhalo mu budovat hodnotový systém. Didaktikové matematiky si uvědomují nutnost změn, a to především oslabení instruktivního a posílení konstruktivního charakteru vyučování. Mnozí zdůrazňují potřebu vysvětlení učení se žáků v sociálním kontextu třídy. V souvislosti s uvedenými požadavky připravíme a budeme realizovat scénář pro projektové vyučování nasměrované tématem"vzdálenost" (druhou etapu výzkumu obohatíme o další tématické celky) a budeme zkoumat, jak pedagogické interakce ve třídě v průběhu vyučování matematice ovlivňují nabývání konkrétních matematických poznatků a jak proces nabývání konkrétních matematických poznatků ovlivňuje pedagogické interakce ve třídě. Při analýze výsledků bude využit a dále rozpracováván diagnostický nástroj modelování a vyhodnocování úrovně porozumění pojmu "vzdálenost", který navrhovatelka vytvořila ve své disertační
Scientific branches
R&D category
—
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
Pedagogické interakce ve třídě, konkrétně v případě uskutečněného projektu při výuce matematiky, je téma pro zkoumání a praktické aplikace nepochybně aktuální a potřebné. Autorka experimentálně sledovala na základní škole, v těsné návaznosti na nosný pro
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 1999
Realization period - end
Jan 1, 2002
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/2003/GA0/GA03GA/U/N/9:7
Data delivery date
May 19, 2008
Finance
Total approved costs
806 thou. CZK
Public financial support
569 thou. CZK
Other public sources
396 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK