All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pedagogical interactions in the classroom and mathematics education

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

  • Main participants

    Matematický ústav AV ČR, v. v. i.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Pedagogické interakce ve třídě a matematické vzdělávání

  • Annotation in Czech

    Současné vyučování matematice je více zaměřeno na výkon žáka, než aby rozvíjelo jeho kognitivní dovednosti a osobnostní způsobilosti a pomáhalo mu budovat hodnotový systém. Didaktikové matematiky si uvědomují nutnost změn, a to především oslabení instruktivního a posílení konstruktivního charakteru vyučování. Mnozí zdůrazňují potřebu vysvětlení učení se žáků v sociálním kontextu třídy. V souvislosti s uvedenými požadavky připravíme a budeme realizovat scénář pro projektové vyučování nasměrované tématem"vzdálenost" (druhou etapu výzkumu obohatíme o další tématické celky) a budeme zkoumat, jak pedagogické interakce ve třídě v průběhu vyučování matematice ovlivňují nabývání konkrétních matematických poznatků a jak proces nabývání konkrétních matematických poznatků ovlivňuje pedagogické interakce ve třídě. Při analýze výsledků bude využit a dále rozpracováván diagnostický nástroj modelování a vyhodnocování úrovně porozumění pojmu "vzdálenost", který navrhovatelka vytvořila ve své disertační

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Pedagogické interakce ve třídě, konkrétně v případě uskutečněného projektu při výuce matematiky, je téma pro zkoumání a praktické aplikace nepochybně aktuální a potřebné. Autorka experimentálně sledovala na základní škole, v těsné návaznosti na nosný pro

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 1999

  • Realization period - end

    Jan 1, 2002

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2003/GA0/GA03GA/U/N/9:7

  • Data delivery date

    May 19, 2008

Finance

  • Total approved costs

    806 thou. CZK

  • Public financial support

    569 thou. CZK

  • Other public sources

    396 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK