All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A flexible model of the ICT supported educational process reflecting individual learning styles

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 13 (SGA02010GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    P407-10-0632

Alternative language

  • Project name in Czech

    Formování flexibilního modelu vzdělávacího procesu realizovaného s podporou ICT na základě detekovaného individuálního stylu učení

  • Annotation in Czech

    Předkládaný projekt je příspěvkem k rozpracování teorie vysokoškolské pedagogiky v oblasti aplikace elektronického vzdělávání (e-learningu) s akceptováním individuálních stylů učení.Projekt je rozvržen do tří let. V jeho rámci proběhne rešeršně-koncepčnípříprava, jejíž výsledky budou prezentovány v souborné publikaci, a následně diagnostikování stylů učení prostřednictvím adaptovaného nástroje a pedagogický experiment. Na základě zjištěných výsledků bude navržen flexibilní model vzdělávacího procesu realizovaného s podporou ICT na základě detekovaného individuálního stylu učení. Závěrečné výsledky budou shrnuty v monografické publikaci.Individualizace studia prostřednictvím výuky s podporou ICT, která poskytuje nejen možnost volby času a místa ke studiu, ale i studijního tempa a postupu studenta na základě preferovaného stylu učení, se stává klíčovou  charakteristikou, protože nutnost vzdělávání roste, a bude růst i v budoucnu. Přispět do této oblasti je i cílem předkládaného projektu.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    A valuable research project; the results can be used in psychology of learning, in educational sciences and educ designing in tertiary education. Outcomes in accordance with the rersearch plan. The only doubt consists inthe fact the 2 monographs published in a regional small inpact publishing house and 3 articles (Jrec) in a Journal where the solver has been (was?) member of editorial board.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2010

  • Realization period - end

    Dec 31, 2012

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 1, 2012

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP13-GA0-GA-U/02:3

  • Data delivery date

    May 17, 2016

Finance

  • Total approved costs

    1,694 thou. CZK

  • Public financial support

    1,694 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK