All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Theoretical predictive models of interaction between varying and moving loads and bridges for structural health monitoring

Project goals

The following proposal for the joint research project will be focused on the theoretical development and experimental verifications for structural health monitoring of bridge structures using indirect method by a moving instrumented vehicle and the combination with the wind load. The project is focused on new methods of diagnostics, monitoring and identification, which determine the loading capacity and service life of structures with the use of dynamic response. These procedures are based on the knowledge of load and response of the structures, course of fatigue and degradation of structure. The presumption is the application of diagnostics and simulation methods and measurement on real structures. The development of prediction methodology of the properties of further degradation and residual service life of structures is planned. The solution of the problem will combine the experimental research on the real structures and the models carried out in the laboratory and wind tunnel. All applied loads will be determined based on traffic and wind loads for bridge structures.

Keywords

Vehicle-bridge interactionIndirect methodMoving loadAerodynamicsAeroelasticityBridge health monitoringWind loadingNumerical simulation

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    International projects

  • Call for proposals

    Mezinárodní projekty 12 (SGA0201700003)

  • Main participants

    Ústav teoretické a aplikované mechaniky AV ČR, v. v. i.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    17-26353J

Alternative language

  • Project name in Czech

    Teoretické prediktivní modely interakce proměnného a pohyblivého zatížení využitelné v monitoringu mostních konstrukcí

  • Annotation in Czech

    Návrh společného výzkumného projektu je zaměřen na teoretickou analýzu, experimentální ověřování a sledování stavu mostních konstrukcí s využitím nepřímé metody, která využívá pohyblivého zatížení (vozidla), vybaveného měřicími přístroji, které může být kombinováno se zatížením od větru. Projekt je zaměřen na vývoj nové diagnostické metodiky monitorování a identifikace dynamické odezvy mostu, které předpoví zatížitelnost a životnost konstrukcí. Analýza stavu je založena na znalosti zatížení a odezvy konstrukce, průběhu únavy a degradace konstrukce. Předpokladem je využití diagnostických, simulačních metod a měření na reálných konstrukcích i nelineárních. Vývoj metod pro předpověď další degradace vlastností a zbytkového života konstrukcí. Řešení tohoto problému bude kombinovat experimentální výzkum reálných konstrukcí a modelů prováděné v laboratoři a případně v aerodynamickém tunelu s modelovanou mezní vrstvou. Všechna použitá zatížení budou stanovena na základě provozního zatížení, tj. za normálního silničního nebo železničního provozu a zatížení větrem.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    JM - Structural engineering

  • CEP - secondary branch

    JN - Civil engineering

  • CEP - another secondary branch

    JO - Land transport systems and equipment

  • 20101 - Civil engineering
    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
    20104 - Transport engineering

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Within the project, experimental and numerical studies of structural response were performed. Attained results were published in 9 papers in international journals with impact factors, 3 papers in journals indexed in the database Scopus and 9 conference contributions. Collaboration with a foreign partner is clearly described.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2017

  • Realization period - end

    Dec 31, 2019

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 10, 2019

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP20-GA0-GC-U/02:1

  • Data delivery date

    Jul 23, 2020

Finance

  • Total approved costs

    5,257 thou. CZK

  • Public financial support

    4,741 thou. CZK

  • Other public sources

    516 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

5 257 CZK thou.

Public support

4 741 CZK thou.

90%


Provider

Czech Science Foundation

CEP

JM - Structural engineering

Solution period

01. 01. 2017 - 31. 12. 2019