All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Computing Equilibrium Strategies in Dynamic Games

Project goals

Recent years have witnessed massive deployments of algorithms and techniques of artificial intelligence (AI) into every-day life. However, AI-based decision models can be attacked or deceived by an adversary resulting in incorrect, or even dangerous behavior. Game theory and game-theoretic algorithms can provide robustness against an adversary, however, for many dynamic games with partial observations and uncertainty that naturally model many real-world situations, there are no practical algorithms. The main goal of the project is to reinforce the applicability of game-theoretic algorithms by (1) finding large subclasses of partially observable stochastic games (POSGs) that allow computing (approximate) optimal strategies and by (2) designing, implementing, and experimentally evaluating novel approximate algorithms for maxmin strategies and Stackelberg equilibrium in these classes of games.

Keywords

artificial intelligencecomputational game theorydynamic gamespartial obsevabilityequilibrium computationdomain-independent algorithms

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Junior Grants

  • Call for proposals

    Juniorské granty 5 (SGA0201900002)

  • Main participants

    České vysoké učení technické v Praze / Fakulta elektrotechnická

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    19-24384Y

Alternative language

  • Project name in Czech

    Výpočet rovnovážných strategií v dynamických hrách

  • Annotation in Czech

    V posledních letech lze pozorovat ohromný nárůst nasazení modelů a technik umělé inteligence do běžného života. Na druhou stranu, tyto modely a algoritmy mohou být manipulovány nebo přímo napadeny útočníkem a způsobit tak nesprávné nebo dokonce nebezpečné chování různých systémů. Teorie her může těmto modelům umělé inteligence poskytnout potřebnou robustnost v prostředí s protivníkem, avšak pro mnoho dynamických her s neurčitostí a neúplným pozorováním, které přirozeně odpovídají reálnému světu, neexistují praktické algoritmy. Tento projekt si tak klade za cíl zlepšit možnosti nasazení herně-teoretických algoritmů v praxi pomocí (1) identifikace podtříd částečně pozorovatelných stochastických her, které umožňují návrh aproximativních algoritmů a pomocí (2) návrhu, implementace a experimentální evaluace nových doménově nezávislých algoritmů pro výpočet aproximativně optimálních strategií pro hry z těchto tříd.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • OECD FORD - main branch

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • OECD FORD - secondary branch

  • OECD FORD - another secondary branch

  • AF - Documentation, librarianship, work with information
    BC - Theory and management systems
    BD - Information theory
    IN - Informatics

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Project results evaluation

    The project led to a number of results in computational game theory, which became a subject of 3 journal and 9 conference papers. The most significant result, among several very interesting results of the project is an adaptation of the Heuristic Search Value Iteration algorithm to get a near-optimal strategy for a particular type of stochastic games of two players, already cited more 50 times.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2019

  • Realization period - end

    Jun 30, 2022

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 1, 2022

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP23-GA0-GJ-U

  • Data delivery date

    Jun 26, 2023

Finance

  • Total approved costs

    5,228 thou. CZK

  • Public financial support

    5,228 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

5 228 CZK thou.

Public support

5 228 CZK thou.

100%


Provider

Czech Science Foundation

OECD FORD

Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Solution period

01. 01. 2019 - 30. 06. 2022