Computing Equilibrium Strategies in Dynamic Games
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Junior Grants
Call for proposals
Juniorské granty 5 (SGA0201900002)
Main participants
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta elektrotechnická
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
19-24384Y
Alternative language
Project name in Czech
Výpočet rovnovážných strategií v dynamických hrách
Annotation in Czech
V posledních letech lze pozorovat ohromný nárůst nasazení modelů a technik umělé inteligence do běžného života. Na druhou stranu, tyto modely a algoritmy mohou být manipulovány nebo přímo napadeny útočníkem a způsobit tak nesprávné nebo dokonce nebezpečné chování různých systémů. Teorie her může těmto modelům umělé inteligence poskytnout potřebnou robustnost v prostředí s protivníkem, avšak pro mnoho dynamických her s neurčitostí a neúplným pozorováním, které přirozeně odpovídají reálnému světu, neexistují praktické algoritmy. Tento projekt si tak klade za cíl zlepšit možnosti nasazení herně-teoretických algoritmů v praxi pomocí (1) identifikace podtříd částečně pozorovatelných stochastických her, které umožňují návrh aproximativních algoritmů a pomocí (2) návrhu, implementace a experimentální evaluace nových doménově nezávislých algoritmů pro výpočet aproximativně optimálních strategií pro hry z těchto tříd.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
OECD FORD - main branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
OECD FORD - secondary branch
—
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AF - Documentation, librarianship, work with information<br>BC - Theory and management systems<br>BD - Information theory<br>IN - Informatics
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
The project led to a number of results in computational game theory, which became a subject of 3 journal and 9 conference papers. The most significant result, among several very interesting results of the project is an adaptation of the Heuristic Search Value Iteration algorithm to get a near-optimal strategy for a particular type of stochastic games of two players, already cited more 50 times.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2019
Realization period - end
Jun 30, 2022
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 1, 2022
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP23-GA0-GJ-U
Data delivery date
Jun 26, 2023
Finance
Total approved costs
5,228 thou. CZK
Public financial support
5,228 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK