All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The lay state of stress inside loose matter and representation traffic quantity belt conveyor with strip powered

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 2 (SGA02002GA-PD)

  • Main participants

    Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava / Fakulta strojní

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Rozložení napjatosti uvnitř sypké hmoty a vyjádření dopravního množství pásového dopravníku s pásem

  • Annotation in Czech

    Pásovými dopravníky s běžným hladkým pryžovým dopravním pásem není možno realizovat dovrchní dopravu pod úhly vyššími než 18 až 20° a úpadní dopravu pod úhly převyšujícími 15° z důvodu tření materiálu o povrch dopravního pásu. Pro zvýšení úhlu sklonupásového dopravníku na 60 - 70° se využívají dopravní pásy s přepážkami (vysokými příčnými výstupky) různých konstrukcí.Pro přesné vyjádření dopravního výkonu pásového dopravníku s přepážkami je nezbytné znát objem dopravované sypké hmoty mezijednotlivými přepážkami. V současné době se počítá dle ČSN ISO 5048 snížením dopravního průřezu při plnění dopravníku na skloněné části, viz rovnice 16, výše uvedené normy.Pro značně nakloněné dopravníky jakým dopravník z přepážkami bezesporu je, nenímožno tuto rovnicivyužít a je nutno vyjádřit dopravní průřez jako funkci úhlu sklonu dopravníku, dynamického sypného úhlu, výšky přepážky, charakteristických vlastností materiálu a vlastností dopravního pásu.Vytvořením modelu strmého dopravníku s pásem

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    JO - Land transport systems and equipment

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20104 - Transport engineering

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The results solution grant to name "Incident state of stress inside loose masses and formulation traffic quantity of belt conveyor with belt powered projection" is rise two publications and roughly 50 articles on revolting conference. At process solving

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2001

  • Realization period - end

    Jan 1, 2004

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2005/GA0/GA05GP/U/N/A:8

  • Data delivery date

    Jul 23, 2008

Finance

  • Total approved costs

    934 thou. CZK

  • Public financial support

    710 thou. CZK

  • Other public sources

    239 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK