All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Real Operational Load and its Influence on the Safety and Fatigue Life of the Sport Plane Structure.

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 6 (SGA02006GA1PD)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Bezpečnost a únavová životnost konstrukcí sportovních letounů vzhledem na reálná provozní zatížení.

  • Annotation in Czech

    Projekt navazuje na práci Odboru letadel na ČVUT v Praze "Měření spekter provozního zatížení malých sportovních letadel". Dosavadní měření spekter zatížení probíhalo pouze na dvou letounech. Cílem projektu je rozšíření měření na větší počet letounů za účelem zpřesnění "vypovídací" hodnoty výsledných tzv. bezpečných spekter provozního zatížení. Tyto spektra slouží k vyhodnocení, popisu, případné úpravě provozu letounů a zvýšení bezpečnosti konstrukce a provozu letounu. Předpokládá se rozšíření měření nejen o letouny UL kategorie ale i o klasické sportovní letouny. Výsledky projektu umožní vyhodnocení a porovnání provozu a zatížení těchto letadel. Na základě výsledků bude také možné stanovit případná doporučení, nebo dokonce úpravu stávajících předpisů týkajících se bezpečnosti dané skupiny letounů. Monitorování a sběr dat bude prováděn bezobslužně přes GSM modul implementovaný přímo v měřících zařízeních, umožňující monitorovat letouny i mimo území ČR. Jedná se o velice progresivní metodu

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes

  • CEP - secondary branch

    JL - Fatigue and fracture mechanics

  • CEP - another secondary branch

    JI - Composite materials

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20304 - Aerospace engineering<br>20306 - Audio engineering, reliability analysis<br>20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    In the year 2006 all declared resolutions in the project application documentation have been fullfiled:        Get the measuring equipment        Measuring airplanes selection        Agreement with the airplane owners to let us use their plane for the

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2006

  • Realization period - end

    Jan 1, 2008

  • Project status

    S - Stopped (prematurely terminated) multi-year project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP07-GA0-GP-U/03:2

  • Data delivery date

    Oct 16, 2007

Finance

  • Total approved costs

    398 thou. CZK

  • Public financial support

    398 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK