Measures for Identification of Combustion Irregularity of Renewable Gaseous Fuels in Internal Combustion Engine
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Post-graduate (doctorate) grants
Call for proposals
Postdoktorandské granty 8 (SGA02008GA1PD)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
101/08/P527
Alternative language
Project name in Czech
Metoda a zařízení pro identifikaci nepravidelnosti hoření při použití obnovitelných plynných paliv v pístovém spalovacím motoru
Annotation in Czech
Předmětem zájmu navrhovaného projektu je problematika klepání plynového motoru, jehož palivo je tvořeno směsí hořlavých a inertních plynů o složení výrazně odlišném oproti plynným palivům, běžně v současnosti používaných v pístovém spalovacím motoru. Klepání je hlavním omezujícím faktorem k dosažení vysokého měrného výkonu a účinnosti motorů. Jeho intenzita, dopad na mechanické a tepelné namáhání motoru a další vnější projevy jsou značně odlišné od poměrů při použití konvenčních kapalných paliv resp. standardního sortimentu alternativních plynných paliv. Výstupem výzkumných aktivit bude návrh metodiky, algoritmu a jejich implementace pro experimentální popis výskytu klepání a kvantifikaci jeho intenzity při laboratorních zkouškách motorů provozovanýchna obnovitelná plynná paliva. Na základě empirických poznatků bude vytvořena databáze obsahující popis chování motorů v režimech s výskytem klepání. Následným krokem bude odvození obecných směrnic pro návrh systému monitorování intenzity klepání použitelného jako součást řídícího systému motoru v reálném provozu.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
JT - Propulsion, engines and fuels
CEP - secondary branch
JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20201 - Electrical and electronic engineering<br>20301 - Mechanical engineering<br>20704 - Energy and fuels
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
Draft methodology, algorithms and their implementation for experimental description of the occurrence and intensity of knocking in laboratory tests engines operated on renewable gaseous fuels. Derivation of the general guidelines for the design of the system to detect the intensity of knocking applicable in real traffic.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2008
Realization period - end
Dec 31, 2009
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 22, 2009
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP10-GA0-GP-U/03:3
Data delivery date
Mar 1, 2016
Finance
Total approved costs
669 thou. CZK
Public financial support
669 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK