All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Measures for Identification of Combustion Irregularity of Renewable Gaseous Fuels in Internal Combustion Engine

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 8 (SGA02008GA1PD)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    101/08/P527

Alternative language

  • Project name in Czech

    Metoda a zařízení pro identifikaci nepravidelnosti hoření při použití obnovitelných plynných paliv v pístovém spalovacím motoru

  • Annotation in Czech

    Předmětem zájmu navrhovaného projektu je problematika klepání plynového motoru, jehož palivo je tvořeno směsí hořlavých a inertních plynů o složení výrazně odlišném oproti plynným palivům, běžně v současnosti používaných v pístovém spalovacím motoru. Klepání je hlavním omezujícím faktorem k dosažení vysokého měrného výkonu a účinnosti motorů. Jeho intenzita, dopad na mechanické a tepelné namáhání motoru a další vnější projevy jsou značně odlišné od poměrů při použití konvenčních kapalných paliv resp. standardního sortimentu alternativních plynných paliv. Výstupem výzkumných aktivit bude návrh metodiky, algoritmu a jejich implementace pro experimentální popis výskytu klepání a kvantifikaci jeho intenzity při laboratorních zkouškách motorů provozovanýchna obnovitelná plynná paliva. Na základě empirických poznatků bude vytvořena databáze obsahující popis chování motorů v režimech s výskytem klepání. Následným krokem bude odvození obecných směrnic pro návrh systému monitorování intenzity klepání použitelného jako součást řídícího systému motoru v reálném provozu.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • CEP - secondary branch

    JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20201 - Electrical and electronic engineering<br>20301 - Mechanical engineering<br>20704 - Energy and fuels

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Draft methodology, algorithms and their implementation for experimental description of the occurrence and intensity of knocking in laboratory tests engines operated on renewable gaseous fuels. Derivation of the general guidelines for the design of the system to detect the intensity of knocking applicable in real traffic.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2008

  • Realization period - end

    Dec 31, 2009

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 22, 2009

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP10-GA0-GP-U/03:3

  • Data delivery date

    Mar 1, 2016

Finance

  • Total approved costs

    669 thou. CZK

  • Public financial support

    669 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK