All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

New and old media in everyday life: media audiences at the time of transforming media uses

Project goals

The research project deals with ongoing changes in media uses in the context of everyday life. It aims to map and understand the ways in which domestic uses of new media impact on everyday practices and affect the temporal, spatial and relational structures of the respondents? everyday lives. In this respect, the project builds on the tradition of research into television and the home and research on the domestication of new media and it aims to paint a more complex picture of the ongoing transformationof domestic media-related practices. The research will employ an inductive-deductive two-step research design with two distinctive (qualitative and quantitative) phases. The opening qualitative phase will employ an audience ethnography, the consequent quantitative phase a representative survey. Research findings will be published in peer-reviewed journals and in the form of a monograph.

Keywords

new mediamass mediatelevisioneveryday lifemedia audiencesmedia ethnographyaudience studies

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 14 (SGA0201300006)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    13-15684P

Alternative language

  • Project name in Czech

    Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí

  • Annotation in Czech

    Výzkumný projekt se zabývá aktuální proměnou užívání médií v každodennosti. Cílem projektu je porozumět tomu, jakými způsoby se s užitím nových médií v domácím kontextu proměnily každodenní praxe mediálních publik a jak byly v této souvislosti ovlivněnyčasové, prostorové a vztahové struktury každodenního života respondentů. Výzkum v tomto ohledu navazuje na výzkumy televizní domácnosti a na předchozí výzkumy domestikace nových médií a směřuje k vykreslení komplexnějšího obrazu probíhající proměny mediálních praxí. Výzkum bude postaven na využití induktivně-deduktivního dvoustupňového metodologického designu a bude tak sestávat z kvalitativní a kvantitativní fáze. Úvodní kvalitativní fáze bude vycházet z postupů etnografie publik, následná kvantitativní fáze pak bude mít podobu reprezentativního šetření. Výstupem z výzkumu bude publikování výsledků v recenzovaných časopisech a v odborné monografii.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • 50801 - Journalism
    50802 - Media and socio-cultural communication
    60204 - General literature studies
    60205 - Literary theory
    60206 - Specific literatures

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project investigator managed to successfully accomplish his main research aims. The project made a relevant contribution to the field of new media and audience studies in the Czech Republic. The envisaged number of publications has been met and evenslightly exceeded.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Feb 1, 2013

  • Realization period - end

    Dec 31, 2015

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 10, 2015

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP16-GA0-GP-U/01:1

  • Data delivery date

    May 6, 2016

Finance

  • Total approved costs

    1,804 thou. CZK

  • Public financial support

    1,804 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

1 804 CZK thou.

Public support

1 804 CZK thou.

100%


Provider

Czech Science Foundation

CEP

AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

Solution period

01. 02. 2013 - 31. 12. 2015