All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

New and old media in everyday life: media audiences at the time of transforming media uses

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 14 (SGA0201300006)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    13-15684P

Alternative language

  • Project name in Czech

    Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí

  • Annotation in Czech

    Výzkumný projekt se zabývá aktuální proměnou užívání médií v každodennosti. Cílem projektu je porozumět tomu, jakými způsoby se s užitím nových médií v domácím kontextu proměnily každodenní praxe mediálních publik a jak byly v této souvislosti ovlivněnyčasové, prostorové a vztahové struktury každodenního života respondentů. Výzkum v tomto ohledu navazuje na výzkumy televizní domácnosti a na předchozí výzkumy domestikace nových médií a směřuje k vykreslení komplexnějšího obrazu probíhající proměny mediálních praxí. Výzkum bude postaven na využití induktivně-deduktivního dvoustupňového metodologického designu a bude tak sestávat z kvalitativní a kvantitativní fáze. Úvodní kvalitativní fáze bude vycházet z postupů etnografie publik, následná kvantitativní fáze pak bude mít podobu reprezentativního šetření. Výstupem z výzkumu bude publikování výsledků v recenzovaných časopisech a v odborné monografii.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50801 - Journalism<br>50802 - Media and socio-cultural communication<br>60204 - General literature studies<br>60205 - Literary theory<br>60206 - Specific literatures

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project investigator managed to successfully accomplish his main research aims. The project made a relevant contribution to the field of new media and audience studies in the Czech Republic. The envisaged number of publications has been met and evenslightly exceeded.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Feb 1, 2013

  • Realization period - end

    Dec 31, 2015

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 10, 2015

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP16-GA0-GP-U/01:1

  • Data delivery date

    May 6, 2016

Finance

  • Total approved costs

    1,804 thou. CZK

  • Public financial support

    1,804 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK