All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Geography and retailing: the phenomenon of shopping in a post-communist society and space

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 8 (SGA02008GA1PD)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    205/08/P190

Alternative language

  • Project name in Czech

    Geografie a maloobchod: fenomén nakupování v postkomunistické společnosti a prostoru

  • Annotation in Czech

    Maloobchod a nákupní chování, zejména pak v postkomunistických zemích, představují vysoce uznávaný mezioborový předmět studia. I přes její důležitost je v České republice tato problematika stále na okraji vědeckého zájmu a neexistují relevantní vědecké výstupy v oblasti geografie maloobchodu či plánování maloobchodu. Předkládaný postdoktorský projekt se zabývá problematikou veřejného konsenzu a plánování velkoplošných maloobchodních jednotek. Klade si za cíl také analyzovat spotřební chování a názory společnosti (či její postoje) na rozsáhlou a dynamickou výstavbu těchto velkoplošných jednotek v posledních letech. Dotýká se tak několika oblastí spojených s tématem nakupování a uvádí výzkumné otázky, které by měly vést k etablování nové výzkumné agendyv oblasti nejen sociální geografie, ale také v dalších (sociálních) vědách. Výstupem celého postdoktorského projektu bude učebnice (či spíše monografie) geografie maloobchodu v češtině, která pokryje širokou paletu vybraných témat spojených

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    DE - Earth magnetism, geodesy, geography

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    10508 - Physical geography<br>50701 - Cultural and economic geography

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Project results evaluation

    The postdoctoral project no. 205/08/P190 focused on a wide range of issues within retail geography and geography of consumption as well as some selected fields of study: large-scale retail facilities planning and their public acceptance; tools to managethe retail planning; shopping behavior of Czech customers in the transformational period and its dynamics; microspatial level of the retail built

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2008

  • Realization period - end

    Dec 31, 2010

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 12, 2010

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP11-GA0-GP-U/04:3

  • Data delivery date

    Mar 20, 2015

Finance

  • Total approved costs

    671 thou. CZK

  • Public financial support

    671 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK