Geography and retailing: the phenomenon of shopping in a post-communist society and space
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Post-graduate (doctorate) grants
Call for proposals
Postdoktorandské granty 8 (SGA02008GA1PD)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
205/08/P190
Alternative language
Project name in Czech
Geografie a maloobchod: fenomén nakupování v postkomunistické společnosti a prostoru
Annotation in Czech
Maloobchod a nákupní chování, zejména pak v postkomunistických zemích, představují vysoce uznávaný mezioborový předmět studia. I přes její důležitost je v České republice tato problematika stále na okraji vědeckého zájmu a neexistují relevantní vědecké výstupy v oblasti geografie maloobchodu či plánování maloobchodu. Předkládaný postdoktorský projekt se zabývá problematikou veřejného konsenzu a plánování velkoplošných maloobchodních jednotek. Klade si za cíl také analyzovat spotřební chování a názory společnosti (či její postoje) na rozsáhlou a dynamickou výstavbu těchto velkoplošných jednotek v posledních letech. Dotýká se tak několika oblastí spojených s tématem nakupování a uvádí výzkumné otázky, které by měly vést k etablování nové výzkumné agendyv oblasti nejen sociální geografie, ale také v dalších (sociálních) vědách. Výstupem celého postdoktorského projektu bude učebnice (či spíše monografie) geografie maloobchodu v češtině, která pokryje širokou paletu vybraných témat spojených
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
DE - Earth magnetism, geodesy, geography
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
10508 - Physical geography<br>50701 - Cultural and economic geography
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
The postdoctoral project no. 205/08/P190 focused on a wide range of issues within retail geography and geography of consumption as well as some selected fields of study: large-scale retail facilities planning and their public acceptance; tools to managethe retail planning; shopping behavior of Czech customers in the transformational period and its dynamics; microspatial level of the retail built
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2008
Realization period - end
Dec 31, 2010
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 12, 2010
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP11-GA0-GP-U/04:3
Data delivery date
Mar 20, 2015
Finance
Total approved costs
671 thou. CZK
Public financial support
671 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK