The typology of tourist's attitudes towards environment, the case of waters in landscape.
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Post-graduate (doctorate) grants
Call for proposals
Postdoktorandské granty 9 (SGA02009GA1PD)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
403/09/P053
Alternative language
Project name in Czech
Typologie vztahu turistů k atributům prostředí na příkladu vodní komponenty krajiny.
Annotation in Czech
Zatížení turistických regionů je často destruktivní a nejakutněji se projevuje v místech nejzranitelnějších. Jednou z dílčích cest vedoucích k napravení tohoto stavu je podpora opatření, které povedou k odklonu od masového cestovního ruchu. K tomu, abychom mohli uvažovat o jakýchkoliv zásazích do systému cestovního ruchu, je nutné složky tohoto systému nejprve detailně poznat. Vypracování cílů navrhovaného projektu by mělo na příkladu vodní komponenty krajiny k tomuto poznání přispět základním výzkumemvnímání a image navštívených míst, motivací, preferencí a zkušeností návštěvníků a také výzkumem rozdílů mezi typy účastníků cestovního ruchu. Projekt očekává určení faktorů ovlivňujících vnímání a image dílčích prvků krajiny, jako atraktivit cestovníhoruchu; určení faktorů podílejících se na struktuře motivace; určení struktury návštěvnických preferencí; určení faktorů ovlivňujících zkušenost návštěvníků a určení rozdílů vnímání a image navštívených míst, motivace, preference a zkušenosti
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AK - Sport and leisure time activities
CEP - secondary branch
AO - Sociology, demography
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
30306 - Sport and fitness sciences<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)<br>50901 - Other social sciences
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
Perception of the destinations attractiveness is given by existence of a dominant element, which is unambiguously identified as an interestingness, which is able to attract visitors. Dimensions of the environment quality perception are given by its uniqueness, complexity, unfamiliarity for a visitor and density. Similarly the image is primarily given by the dominant element of the attractive
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2009
Realization period - end
Dec 31, 2010
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 16, 2010
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP11-GA0-GP-U/04:3
Data delivery date
Mar 20, 2015
Finance
Total approved costs
244 thou. CZK
Public financial support
244 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK