All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Mental retardation - changing perspectives, development and assessment of training material

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 2 (SGA02002GA-PD)

  • Main participants

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Mentální retardace - změna perspektiv. Vytvoření a pilotní ověření didaktického materiálu

  • Annotation in Czech

    Edukační proces v oblasti speciálního vzdělávání přestává být zaměřený výlučně na dítě se zdravotním postižením. S pokrokem v medicíně dochází ve vyspělých zemích k nárůstu počtu osob s mentálním postižením. Zároveň se mění pohled a přístupy k handicapujako na výsledek strukturování společnosti, spíše než deficitů na straně jedince. Historicky a kulturně hluboce zakořeněné předsudky společnosti o jedinci s mentálním postižením jako člověka vyžadujícího péči v segregovaném prostředí brání inkluzi taktopostižených osob do širší společnosti. Jedním z prostředků dosažení pozitivních změn směrem k inkluzi osob s mentálním postižením je vzdělávání pedagogických pracovníků postavené na sociálním paradigmatu handicapu. Cílem navrhovaného projektu jevytvořit, pilotním šetřením ověřit a implementovat didaktický materiál vycházející z principů vzdělávání dospělých. Didaktický materiál obsahově navazuje na projekt Socrates/Integer and ODL Inclusive. Bude určen jak odborníkům v oblasti vzdělávání

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project was focused on development, adaptation and implementation of Elearning course for teacher training. The course consists of modules with illustrative materials, joint working space, self-tests, individual contributions and tutor's feedback. Th

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2002

  • Realization period - end

    Jan 1, 2004

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2005/GA0/GA05GP/U/N/A:8

  • Data delivery date

    Jul 23, 2008

Finance

  • Total approved costs

    642 thou. CZK

  • Public financial support

    612 thou. CZK

  • Other public sources

    30 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK