Psychological aspects of intercultural sensitivity and competences
Project goals
The project elaborates of the leading themes of the intercultural psychology - aspects of the intercultural sensitivity and competencies of the person in the multicultural society. The project analyses the intercultural competencies of the individual, which are important for the success in the cultural diversity environment. The analysis of critical interaction situations (CII) allows identifying the cultural standards. The proposed project describes on the basis of the theoretical and qualitative analysis the intercultural competencies in connection to Czech cultural standards. The objective of the proposed project is to develop a model for development of cultural sensitivity and awareness and to open the access to the actual themes of the intercultural psychology. The main output of the above-described project is a training program of the intercultural competencies, which will be targeted for the students as well as the teachers. The training program will be recorded on a CD, which allows
Keywords
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Post-graduate (doctorate) grants
Call for proposals
Standardní projekty 7 (SGA02004GA1PD)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Psychologická problematika interkulturní senzitivity a kompetencí
Annotation in Czech
Projekt zpracovává jedno z předních témat interkulturní psychologie - problematiku interkulturní senzitivity a kompetencí jedince v multikulturní společnosti. V projektu jsou mapovány kompetence jedinců, které predikují úspěšnost v interkulturním prostředí a které jsou rovněž důležité pro pracovní mobilitu. Analýza kriticky probíhajících, konfliktních interpersonálních situací (CII) v interkulturním kontaktu umožňuje identifikaci kulturních standardů. Navrhovaný projekt rozpracovává na základě teoretického rozboru a kvalitativní analýzy jednotlivé kompetence v návaznosti na česká kulturní specifika. Navrhovaný projekt má za cíl vytvořit model pro rozvíjení kulturní senzitivity a otevřenosti a umožnit přístup k nejnovějším otázkám interkulturnípsychologie. Praktickým výstupem projektu bude výcvikový program interkulturních dovedností, který bude primárně určen pro studenty a pedagogy. Výcvikový program bude zaznamenán na CD nosiči, což umožní rovněž snazší dostupnost pro širší veřejnost.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
50101 - Psychology (including human - machine relations)
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
50103 - Cognitive sciences
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The projects elaborated one of the leading themes of the intercultural psychology - aspects of the intercultural sensitivity and competencies of the person in the multicultural society. The intercultural competencies of the individual, which are importa
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2004
Realization period - end
Jan 1, 2006
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP07-GA0-GP-U/03:2
Data delivery date
Oct 16, 2007
Finance
Total approved costs
591 thou. CZK
Public financial support
591 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
591 CZK thou.
Public support
591 CZK thou.
100%
Provider
Czech Science Foundation
CEP
AN - Psychology
Solution period
01. 01. 2004 - 01. 01. 2006