All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A Comparison of integrated and special education from the point of view of a healthy lifestyle for pupils with a hearing disability

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 7 (SGA02007GA1PD)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    406/07/P176

Alternative language

  • Project name in Czech

    Komparace integrovaného a speciálního vzdělávání z hlediska zdravého životního stylu žáků se sluchovým postižením

  • Annotation in Czech

    V současné době je stěžejním cílem občanů se zdravotním postižením zajištění rovného přístupu (vzdělávání, zaměstnávání), kde se rozumí umožnění vzdělávání ve dvou základních proudech (běžná a speciální škola). Hlavním cílem projektu je komparace podmínek integrovaného a speciálního vzdělávání z hlediska zdravého životního stylu žáků se sluchovým postižením (SP). Výzkum bude realizován u vybraných integrovaných žáků se SP v běžných základních školách a u žáků se SP ve speciálních základních školách (2.stupeň) na celorepublikové úrovni. Ve výzkumu budou použity následující metody: analýza dokumentů, pozorování, dotazování (totální komunikace, anketa, dotazník), základní statistické procedury, vyhodnocování vztahů. Projekt bude zabezpečen dozorem etickékomise FTK UP Olomouc. Výstupem bude analytická studie podmínek (materiální, personální) v základních školách obou typů ke zdravému životnímu stylu žáků se SP. Dále manuál doporučení pro učitele při realizaci výchovy ke zdraví a pohybových

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

    AK - Sport and leisure time activities

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    30306 - Sport and fitness sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50901 - Other social sciences

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    .

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2007

  • Realization period - end

    Dec 31, 2009

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 22, 2009

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP10-GA0-GP-U/03:3

  • Data delivery date

    Mar 1, 2016

Finance

  • Total approved costs

    629 thou. CZK

  • Public financial support

    629 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK