All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Institutional co-operation in regions as a tool for overcoming the territorial inequalities in access to elementary education

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 12 (SGA02012GA1PD)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    P404-12-P374

Alternative language

  • Project name in Czech

    Institucionální spolupráce v regionech jako nástroj překonávání prostorových nerovností v přístupu k elementárnímu vzdělávání

  • Annotation in Czech

    Navrhovaný projekt rozvíjí v Česku dosud opomíjené téma z oblasti geografie vzdělávání, známé spíše v zemích západního světa, a to zejména v souvislostech socio-kulturních nerovností. Projekt se zaměřuje na analýzu prostorových nerovností v přístupu k elementárnímu vzdělávání v Česku v transformačním období (s důrazem na venkovské periferní oblasti) vyplývajících z obecného vývoje geografické organizace společnosti i specifických podmínek v jednotlivých regionech. Na příkladu dvou zájmových mikroregionůidentifikuje kooperační i konkurenční vztahy mezi klíčovými institucemi spojenými s poskytováním elementárního vzdělávání, stejně jako faktory podmiňující tyto vztahy. Projekt vychází z teoretických předpokladů, že účinná institucionální spolupráce můžebýt významným nástrojem aktivizace endogenního rozvojového potenciálu regionu a může ovlivňovat rozdělení, distribuci a kontrolu moci ve společnosti. Projekt svým zaměřením navazuje na výzkumné aktivity navrhovatelů (výzkum v oblasti geografie vzdělávání, polarizace prostoru, rozvoje venkova, kulturní geografie).

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    DE - Earth magnetism, geodesy, geography

  • CEP - secondary branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    10508 - Physical geography<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50701 - Cultural and economic geography

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project fulfilled its theoretical as well as empirical goals. The project did no fulfill its publication goals, though; most notably, significant international publications were not produced in the promised number

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2012

  • Realization period - end

    Dec 31, 2014

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Mar 30, 2014

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP15-GA0-GP-U/02:2

  • Data delivery date

    May 6, 2016

Finance

  • Total approved costs

    756 thou. CZK

  • Public financial support

    756 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK