All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Early communication: Physiological correlates of sharing emotions with others during the first year of life

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 10 (SGA02010GA1PD)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    P407-10-P610

Alternative language

  • Project name in Czech

    Raná komunikace: Fyziologické koreláty sdílení emocí s ostatními během prvního roku života

  • Annotation in Czech

    Cílem navrhovaného výzkumu je prozkoumat nejranější aspekty kojeneckých komunikativních schopností, a to sdílení emocí s ostatními lidmi. Podle jedné teorie je chování kojenců během raných komunikativních interakcí pouhou reakcí na sociální signály dospělých. Vedle tohoto názoru však existuje také představa, že kojenci jsou naopak aktivními účastníky komunikativních výměn. Z hlediska tohoto pojetí kojenci percipují své komunikační partnery jako někoho, kdo s nimi bezprostředně sdílí jejich relevantní zkušenosti. V rámci objasnění tohoto sporu se navrhovaný výzkumný projekt bude zaměřovat na analýzu fyziologických korelátů sdílení emocí, které doprovází chování matky a dítěte, a to jak v běžné kojenecké populaci, tak i u nedonošených jedinců. Pozornostbude také soustředěna na sdílení emocí z hlediska funkce mateřského emocionálního sladění. K objasnění významu rané komunikace bude navrhovaný výzkum kombinovat behaviorální a fyziologické parametry.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AN - Psychology

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project benefit results from new research findings on mother-infant communication and interaction. The description of the results reflects their scientific relevance. The importance of the project exceeds the fields of psychology into special education, nursing and clinical disciplines. The outputs are scientific articles. The change in the utilization of the financial support was appropriate.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2010

  • Realization period - end

    Apr 15, 2014

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 1, 2012

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP15-GA0-GP-U/02:2

  • Data delivery date

    May 6, 2016

Finance

  • Total approved costs

    1,399 thou. CZK

  • Public financial support

    1,399 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK