Early communication: Physiological correlates of sharing emotions with others during the first year of life
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Post-graduate (doctorate) grants
Call for proposals
Postdoktorandské granty 10 (SGA02010GA1PD)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
P407-10-P610
Alternative language
Project name in Czech
Raná komunikace: Fyziologické koreláty sdílení emocí s ostatními během prvního roku života
Annotation in Czech
Cílem navrhovaného výzkumu je prozkoumat nejranější aspekty kojeneckých komunikativních schopností, a to sdílení emocí s ostatními lidmi. Podle jedné teorie je chování kojenců během raných komunikativních interakcí pouhou reakcí na sociální signály dospělých. Vedle tohoto názoru však existuje také představa, že kojenci jsou naopak aktivními účastníky komunikativních výměn. Z hlediska tohoto pojetí kojenci percipují své komunikační partnery jako někoho, kdo s nimi bezprostředně sdílí jejich relevantní zkušenosti. V rámci objasnění tohoto sporu se navrhovaný výzkumný projekt bude zaměřovat na analýzu fyziologických korelátů sdílení emocí, které doprovází chování matky a dítěte, a to jak v běžné kojenecké populaci, tak i u nedonošených jedinců. Pozornostbude také soustředěna na sdílení emocí z hlediska funkce mateřského emocionálního sladění. K objasnění významu rané komunikace bude navrhovaný výzkum kombinovat behaviorální a fyziologické parametry.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project benefit results from new research findings on mother-infant communication and interaction. The description of the results reflects their scientific relevance. The importance of the project exceeds the fields of psychology into special education, nursing and clinical disciplines. The outputs are scientific articles. The change in the utilization of the financial support was appropriate.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2010
Realization period - end
Apr 15, 2014
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 1, 2012
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP15-GA0-GP-U/02:2
Data delivery date
May 6, 2016
Finance
Total approved costs
1,399 thou. CZK
Public financial support
1,399 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK