All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Children Moral Development in the Context of Their Personality,esp. Self-attribution and Aggressivity

Public support

  • Provider

    Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Programme

    Grants of distinctly investigative character focused on the sphere of research pursued at present particularly in the Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Call for proposals

  • Main participants

    Ústav analytické chemie AV ČR, v. v. i.

  • Contest type

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Morální vývoj dětí v kontextu jejich osobnosti, zvláště sebepojetí a agresivity

  • Annotation in Czech

    Teorie morálního vývoje do různé míry respektují systémové vazby morálního úsudku /postojů/chování/cítění ve vzorcích osobnosti. Výzkumný projekt by měl ověřit stávající obecné hypotézy a hypotézy vytvořené na základě dat získaných u 7-14 letých dětí (zčásti v rámci grantu 1991), a to interpretací zjištěných vazeb mezi úrovní morální zralosti dětí (pomocí vlastních a nově získaných metod), jejich sebepojetím (metodou lokalizace kontroly CAMI), jejich reálným a atribuovaným statusem mezi vrstevníky, jejich reálnou výkonností (včetně IQ), a postojovými strukturami. Verifikace jsou podepřeny mezikulturními srovnáními (spolupráce s Max-Planck Institutem v Berlíně). Další proměnné, zvl. agresivity a prosocálnosti dětí, budou sloužit jako validizační kriteria pro metody i interpretace determinant a věkových specifik.

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    AN - Psychology

  • CEP - secondary branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 1993

  • Realization period - end

    Jan 1, 1994

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/1995/AV0/AV05IA/V/1:1

  • Data delivery date

Finance

  • Total approved costs

    0 thou. CZK

  • Public financial support

    0 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK