Children Moral Development in the Context of Their Personality,esp. Self-attribution and Aggressivity
Public support
Provider
Academy of Sciences of the Czech Republic
Programme
Grants of distinctly investigative character focused on the sphere of research pursued at present particularly in the Academy of Sciences of the Czech Republic
Call for proposals
—
Main participants
Ústav analytické chemie AV ČR, v. v. i.
Contest type
—
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Morální vývoj dětí v kontextu jejich osobnosti, zvláště sebepojetí a agresivity
Annotation in Czech
Teorie morálního vývoje do různé míry respektují systémové vazby morálního úsudku /postojů/chování/cítění ve vzorcích osobnosti. Výzkumný projekt by měl ověřit stávající obecné hypotézy a hypotézy vytvořené na základě dat získaných u 7-14 letých dětí (zčásti v rámci grantu 1991), a to interpretací zjištěných vazeb mezi úrovní morální zralosti dětí (pomocí vlastních a nově získaných metod), jejich sebepojetím (metodou lokalizace kontroly CAMI), jejich reálným a atribuovaným statusem mezi vrstevníky, jejich reálnou výkonností (včetně IQ), a postojovými strukturami. Verifikace jsou podepřeny mezikulturními srovnáními (spolupráce s Max-Planck Institutem v Berlíně). Další proměnné, zvl. agresivity a prosocálnosti dětí, budou sloužit jako validizační kriteria pro metody i interpretace determinant a věkových specifik.
Scientific branches
R&D category
—
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
AM - Pedagogy and education
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 1993
Realization period - end
Jan 1, 1994
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/1995/AV0/AV05IA/V/1:1
Data delivery date
—
Finance
Total approved costs
0 thou. CZK
Public financial support
0 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK