All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”
IA82555

The Influence of Personality Characteristics and Linguistic Factors on the Semantic Representation of Interpersonal Behaviour

Public support

  • Provider

    Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Programme

    Grants of distinctly investigative character focused on the sphere of research pursued at present particularly in the Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Call for proposals

  • Main participants

    Ústav analytické chemie AV ČR, v. v. i.

  • Contest type

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Vliv osobnostních charakteristik a jazykových faktorů na sémantickou reprezentaci interpersonálního chování

  • Annotation in Czech

    Cílem tohoto projektu je poznání sociálního světa individua. Budeme podrobně analyzovat vliv osobnostních charakteristik na jedné straně a jazykových charakteristik na straně druhé na sémantickou representaci interpersonálního chování vlastního i druhýchlidí. I když se v současnosti analyzuje vliv afektivních stavů na sociální kognici, vliv trvalých osobnostních charakteristik bývá opomíjen. Při výzkumu subjektivní stránky interpersonálního chování, na který byl navrhovatelce grantu L.Osecké udělen grant na rok 1991, a na který tento výzkumný projekt navazuje, jsme prokázali, že formující vliv na sémantickou representaci interpersonálního chování mají jednak vlastnosti osobnosti, jednak jazyková forma popisu interpersonálního chování. Teoretickým přínosem projektu je spojení přístupu sociální psychologie osobnosti ke studiu sociální kognice a uplatnění individualizujícího přístupu ve studiu sociální kognice.

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    AN - Psychology

  • CEP - secondary branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 1992

  • Realization period - end

    Jan 1, 1994

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/1995/AV0/AV05IA/V/1:1

  • Data delivery date

Finance

  • Total approved costs

    0 thou. CZK

  • Public financial support

    0 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK