The Influence of Personality Characteristics and Linguistic Factors on the Semantic Representation of Interpersonal Behaviour
Public support
Provider
Academy of Sciences of the Czech Republic
Programme
Grants of distinctly investigative character focused on the sphere of research pursued at present particularly in the Academy of Sciences of the Czech Republic
Call for proposals
—
Main participants
Ústav analytické chemie AV ČR, v. v. i.
Contest type
—
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Vliv osobnostních charakteristik a jazykových faktorů na sémantickou reprezentaci interpersonálního chování
Annotation in Czech
Cílem tohoto projektu je poznání sociálního světa individua. Budeme podrobně analyzovat vliv osobnostních charakteristik na jedné straně a jazykových charakteristik na straně druhé na sémantickou representaci interpersonálního chování vlastního i druhýchlidí. I když se v současnosti analyzuje vliv afektivních stavů na sociální kognici, vliv trvalých osobnostních charakteristik bývá opomíjen. Při výzkumu subjektivní stránky interpersonálního chování, na který byl navrhovatelce grantu L.Osecké udělen grant na rok 1991, a na který tento výzkumný projekt navazuje, jsme prokázali, že formující vliv na sémantickou representaci interpersonálního chování mají jednak vlastnosti osobnosti, jednak jazyková forma popisu interpersonálního chování. Teoretickým přínosem projektu je spojení přístupu sociální psychologie osobnosti ke studiu sociální kognice a uplatnění individualizujícího přístupu ve studiu sociální kognice.
Scientific branches
R&D category
—
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
AM - Pedagogy and education
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 1992
Realization period - end
Jan 1, 1994
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/1995/AV0/AV05IA/V/1:1
Data delivery date
—
Finance
Total approved costs
0 thou. CZK
Public financial support
0 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK