All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Psychological characterization of emerging adulthood

Public support

  • Provider

    Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Programme

    Grants of distinctly investigative character focused on the sphere of research pursued at present particularly in the Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Call for proposals

    Výzkumné granty 7 (SAV02007-A)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    IAA700250702

Alternative language

  • Project name in Czech

    Psychologická charakteristika nastupující dospělosti

  • Annotation in Czech

    Smyslem projektu je založit prospektivní longitudinální studii osobnostního vývoje v mladé a střední dospělosti. Cílem longitudinální studie jako celku je objasnit, jak se lidé adaptují na nové životní situace a identifikovat nejen rizikové, ale zejménaprotektivní faktory a zdroje úspěšné adaptace. Hlavním cílem navrhovaného projektu, který je plánován jako první šetření této longitudinální studie, je psychologický popis období rané či nastupující dospělosti (emerging adulthood). Výzkum bude proveden se souborem univerzitních studentů (2.400 osob). Na základě teoretické koncepce J. J. Arnetta a dalších vývojových teorií osobnosti bude vytvořena psychologická charakteristika nastupující dospělosti, která bude porovnána s empirickými daty. Mimo obecný popis nastupující dospělosti provedeme analýzu individuálních rozdílů v míře přítomnosti znaků dospělé osobnosti a budeme sledovat vztahy mezi úrovní zralosti a osobnostními a demografickými proměnnými.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AN - Psychology

  • CEP - secondary branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - another secondary branch

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Prospective longitudinal study of life transitions was established. 4.137 university students took part in the study, 1.563 of them complied to participate in follow-ups. Typology of students was done to serve as basis of further analysis of life-course.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2007

  • Realization period - end

    Dec 31, 2009

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 28, 2009

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP10-AV0-IA-U/01:1

  • Data delivery date

    Jun 8, 2010

Finance

  • Total approved costs

    1,894 thou. CZK

  • Public financial support

    1,894 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK