Acting with the Inner Partner in Individual, Group and Cultural Contexts
Public support
Provider
Academy of Sciences of the Czech Republic
Programme
Grants of distinctly investigative character focused on the sphere of research pursued at present particularly in the Academy of Sciences of the Czech Republic
Call for proposals
Výzkumné granty 9 (SAV02009-A)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
IAA701840901
Alternative language
Project name in Czech
Dialogické jednání v individuálním, skupinovém a kulturním kontextu
Annotation in Czech
Cílem projektu je využití výzkumného potenciálu dialogického jednání s vnitřním partnerem, tj. disciplíny, jejímž tvůrcem je autor, herec a psycholog Ivan Vyskočil. Výzumná otázka: Jak je dialogické jednání spoluutvářeno individuální, skupinovou, popř. také kulturní dynamikou? Bude pracováno se třemi rovinami výkladu a jim odpovídajícími kontexty, jimiž jsou: 1) indiviuální kontext, 2) skupinový kontext, 3)kulturní kontext. Formy dialogických interakcí (které je možné sledovat v experimentální sitauci dialogického jednání) lze chápat jako způsoby, jakými dochází k sebeutváření v kotextu individuální, skupinové a kulturní dynamiky. Zkoumanými osobami budou účastníci kursů dialogickéno jednání na KATaP DAMU. Bude použita řada metod založených na extrospekci (přímé pozorování, videozáznamy) a introspekci (písemné reflexe, rozhovory, dotazníky).
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
AL - Art, architecture, cultural heritage
CEP - another secondary branch
AM - Pedagogy and education
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20103 - Architecture engineering<br>50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>60401 - Arts, Art history<br>60402 - Architectural design<br>60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)<br>60404 - Folklore studies<br>60405 - Studies on Film, Radio and Television
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
There were 1 200 hrs of the experiments. Video documentation as well as written reflections provided the data to analyze key moments, and to create developmental portraits as well as identify styles. Several models of effective factors were proposed.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2009
Realization period - end
Dec 31, 2011
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 18, 2011
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP12-AV0-IA-U/02:2
Data delivery date
Jun 28, 2013
Finance
Total approved costs
2,631 thou. CZK
Public financial support
2,631 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK