All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Acting with the Inner Partner in Individual, Group and Cultural Contexts

Public support

  • Provider

    Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Programme

    Grants of distinctly investigative character focused on the sphere of research pursued at present particularly in the Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Call for proposals

    Výzkumné granty 9 (SAV02009-A)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    IAA701840901

Alternative language

  • Project name in Czech

    Dialogické jednání v individuálním, skupinovém a kulturním kontextu

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je využití výzkumného potenciálu dialogického jednání s vnitřním partnerem, tj. disciplíny, jejímž tvůrcem je autor, herec a psycholog Ivan Vyskočil. Výzumná otázka: Jak je dialogické jednání spoluutvářeno individuální, skupinovou, popř. také kulturní dynamikou? Bude pracováno se třemi rovinami výkladu a jim odpovídajícími kontexty, jimiž jsou: 1) indiviuální kontext, 2) skupinový kontext, 3)kulturní kontext. Formy dialogických interakcí (které je možné sledovat v experimentální sitauci dialogického jednání) lze chápat jako způsoby, jakými dochází k sebeutváření v kotextu individuální, skupinové a kulturní dynamiky. Zkoumanými osobami budou účastníci kursů dialogickéno jednání na KATaP DAMU. Bude použita řada metod založených na extrospekci (přímé pozorování, videozáznamy) a introspekci (písemné reflexe, rozhovory, dotazníky).

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AN - Psychology

  • CEP - secondary branch

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • CEP - another secondary branch

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20103 - Architecture engineering<br>50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>60401 - Arts, Art history<br>60402 - Architectural design<br>60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)<br>60404 - Folklore studies<br>60405 - Studies on Film, Radio and Television

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    There were 1 200 hrs of the experiments. Video documentation as well as written reflections provided the data to analyze key moments, and to create developmental portraits as well as identify styles. Several models of effective factors were proposed.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2009

  • Realization period - end

    Dec 31, 2011

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Mar 18, 2011

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP12-AV0-IA-U/02:2

  • Data delivery date

    Jun 28, 2013

Finance

  • Total approved costs

    2,631 thou. CZK

  • Public financial support

    2,631 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK