All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

ESSGIAS - EUROPEAN SMARTER SEATS FOR GLOBAL INNOVATION IN THE AUTOMOTIVE SECTOR

Public support

  • Provider

    Ministry of Education, Youth and Sports

  • Programme

    INTER-EXCELLENCE

  • Call for proposals

    SMSM2020LTE07

  • Main participants

    ELITRONIC s.r.o.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    MSMT-19869/2020-3

Alternative language

  • Project name in Czech

    ESSGIAS - Pokročilé evropské sedačky pro globální inovaci v automobilovém sektoru

  • Annotation in Czech

    Projekt si klade za cíl vyvinout chytré elektronické řešení použitelné v oblasti automobilových sedaček. Tato technologie umožňuje využití automatické regulace k dosažení změny tlaku v kontaktní zóně mezi sedákem a sedící osobou. Může být prováděna uživatelem na základě jeho zásahu nebo automaticky podle zvoleného programového režimu bez jeho vědomí. Její průběh může být pozvolný, periodicky se opakující. Změnu tlaku zajišťuje elektro-pneumatický systém, který se skládá z miniaturního kompresoru, pneumatických ventilů, pneumatického vaku a elektronické řídící jednotky. Tlak v pneumatickém vaku ovlivňuje rozložení tlaku v kontaktní zóně sedáku, zejména velikost tlakových špiček vyskytujících se zpravidla v oblasti sedacích kostí. Aplikace této technologie umožňuje změnu tvrdosti sedáku. Její automatické řízení bez nutnosti vnějšího zásahu umožní řidiči se plně soustředit na jízdu. Dále existuje předpoklad, že pozvolná periodická změna tlaku v pneumatickém prvku způsobí změnu rozložení kontaktních tlaků, což bude mít příznivý účinek na funkci krevního oběhu sedící osoby, protože je známo, že dlouhodobé zaujímání statických poloh, jako např. sed, není pro oběhový systém člověka dlouhodobě výhodné. Proto považujeme za vhodné použít tyto sedačky pro pasažéry dálkových autobusů, kde tato technologie může potenciálně přinést prodloužení doby pohodlného sezení či zmírnění nepříjemných následků dlouhodobého sezení. Vyvinutí a aplikace této technologie v automobilové sedačce je založena na vědeckovýzkumné spolupráci mezi účastníky projektu. Na české straně univerzitním pracovištěm (TUL) a firmou zabývající se vývojem a výrobou průmyslové elektroniky (Elitronic) a na turecké straně výrobcem automobilových sedaček (Diniz Adient), výrobcem dálkových autobusů (MAN) a společnosti zaměřující se na vývoj materiálů vhodných pro výrobu částí pneumatického systému a sedaček (polyuretany a další polymery) (FLOKSER).

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • OECD FORD - main branch

    20301 - Mechanical engineering

  • OECD FORD - secondary branch

    20205 - Automation and control systems

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    JD - Use of computers, robotics and its application<br>JR - Other machinery industry<br>JT - Propulsion, engines and fuels

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    During the ESSGIAS project, all planned outputs V001 to V013 were fulfilled, including documents of a managerial and technical nature, functional samples, software and publications. The implementation of pneumatic springs in car and bus seats and integration with the control unit of the electro-pneumatic system was carried out. A solution was developed to control the air spring pressure according to the road quality based on the acceleration measurements on the car floor. Foreign partners were given all the information and functional samples needed to continue the project on the Turkish side.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    May 1, 2020

  • Realization period - end

    Dec 31, 2022

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    May 30, 2022

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP23-MSM-LT-U

  • Data delivery date

    Jun 30, 2023

Finance

  • Total approved costs

    19,368 thou. CZK

  • Public financial support

    9,682 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    9,686 thou. CZK