ViCOM-Game Train
Public support
Provider
Ministry of Education, Youth and Sports
Programme
INTER-EXCELLENCE
Call for proposals
SMSM2020LTE08
Main participants
BenThor automation s.r.o.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
MSMT-28288/2020-4
Alternative language
Project name in Czech
VICOM-GAMETRAIN - Virtuální uvedení do provozu jako základ pro automatické gamifikované simulace školení operátorů pro vysoce automatizované výrobní systémy
Annotation in Czech
Cílem projektu je vyvinout systém, který generuje tréninkové simulace ve virtuální realitě pro vysoce automatizované výrobní zařízení s pomocí procesů, které se vyskytují během virtuálního uvedení do provozu. Projektový tým proto vyvine systém, který bude mít za úkol zlepšit přidanou hodnotu a efektivitu virtuálního uvedení do provozu, tím že bude možné automaticky generovat interaktivní tréninkové prostředí ve virtuální realitě na základě reálného chování výrobní linky. Díky školení se pracovníci naučí ovládat výrobní systémy s maximální efektivitou a důrazem na bezpečnost práce. Cílem je zabývat se v tomto neintuitivním prostředí pro člověka událostmi, které mohou nastat ve vysoce automatizovaných robotických procesech. Příkladem může být spuštění nebo zastavení výrobní linky, odstranění chybových hlášení, identifikace problémů atd. Systém bude schopen generovat výcvikové simulace s herními prvky pro zatraktivnění celého procesu školení. Budoucí operátoři výrobní linky budou od začátku doprovázeni speciálními prvky v podobě příběhů (komunikace ve společnosti) až do zahájení a provedení školení.
Scientific branches
R&D category
IN - Innovation
OECD FORD - main branch
20204 - Robotics and automatic control
OECD FORD - secondary branch
20205 - Automation and control systems
OECD FORD - another secondary branch
20206 - Computer hardware and architecture
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
JC - Computer hardware and software<br>JD - Use of computers, robotics and its application
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
This project is an innovative approach to the training of workers in industrial operations that combines virtual reality and gamification technologies to create an effective and attractive training method for workers who will work with highly automated production systems. The project is focused on virtual commissioning, which means that workers will learn to operate new production systems through virtual reality. This will enable safe and effective learning without the need for real deployment. The project also includes gamified elements which are intended to increase the motivation and engagement of workers in learning new skills. The most important element is the creation of a complex and realistic virtual environment that includes all the important elements of the production process. During the project, virtual models of production systems were created and used to simulate the system operation.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2021
Realization period - end
Dec 31, 2022
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2022
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP23-MSM-LT-U
Data delivery date
Jun 30, 2023
Finance
Total approved costs
6,559 thou. CZK
Public financial support
3,280 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
3,279 thou. CZK