Analysis and optimization of the Czech-German commuting traffic to promote cross-border co-operation (Locomotion)
Public support
Provider
Ministry of Education, Youth and Sports
Programme
—
Call for proposals
SMSM2024LU002
Main participants
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
MSMT-10081/2024-11
Alternative language
Project name in Czech
Analýza a optimalizace česko-německých mobilit pracovníků za účelem podpory přeshraniční spolupráce (Locomotion)
Annotation in Czech
Projekt vycházející z Koncepce udržitelné mobility a Dopravní politiky České republiky pro období 2021 – 2027 s výhledem do roku 2050 ve snaze o zvýšení úrovně strategického zacílení mezinárodní spolupráce ve VaVaI podle společenských výzev a strategických priorit ČR si klade za cíl analyzovat specifické mobility českých pracovníků dojíždějících k německým zaměstnavatelům. Klíčovou roli v něm sehrává rozbor mobilitních vzorců a návyků lidí (dále jen tzv. „pendlerů“), kteří pravidelně dojíždějí mezi dvěma regiony (Českou republikou a Bavorskem), a to za pracovními účely. Nedílnou součástí realizace projektu "Locomotion" je využití moderních informačních systémů a technologií a relevantních dat získaných z různých zdrojů, jmenovitě z dotazníkových šetření, veřejných dopravních statistik a jiných relevantních statistik a databází, jakož i detektoru včetně kamerového systému pro provádění průzkumů dopravy. Získaná data budou následně statisticky analyzována a zpracována ve snaze identifikovat trendy a faktory ovlivňující pohyb těchto „pendlerů“, stejně jako v kontextu návrhu opatření, která do budoucna zefektivní dojíždění za prací se zohledněním především tří pilířů udržitelnosti: ekonomika, ekologie a sociální otázky. Výstupy tohoto výzkumu budou posléze aplikovány v souladu s pravidly a principy dopravního a územního plánování, urbanistického rozvoje a pro účely zlepšení kvality života v České republice a v Bavorsku. Specifickým cílem projektu je potom na vícero scénářích vyvinout nejprve prognostické a posléze optimalizované simulační dopravní modely v kontextu dojíždění zaměstnanců do práce jako opatření, která jsou navržena a optimalizována nejen pro stávající objem dojíždějících osob, ale také zohledňují budoucí vývoj ve snaze o podporu trhu práce v blízkosti hranic, další zvýšení atraktivity bavorského trhu práce pro české pracovníky (tj. „pendlery“) a zároveň snížení nedostatku kvalifikovaných pracovníků v Bavorsku.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
OECD FORD - main branch
50702 - Urban studies (planning and development)
OECD FORD - secondary branch
—
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AP - Municipal, regional and transportation planning
Solution timeline
Realization period - beginning
Jul 1, 2024
Realization period - end
Dec 31, 2026
Project status
Z - Beginning multi-year project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP24-MSM-LU-R
Data delivery date
Jul 2, 2024
Finance
Total approved costs
4,481 thou. CZK
Public financial support
4,481 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK