All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Predictive allocation of edge computing resources for autonomous driving

Project goals

Computation at the edge of mobile networks enables an energy and time efficient processing of advanced computation tasks outside the end-user devices. With an emergence of new applications, such as those required for autonomous driving, the computation tasks are usually complex and with mutually dependent sub-tasks. On top of that, the applications are often based on processing of neural networks, e.g., for object or obstacle detection. This imposes high requirements on computing power of the end-user devices, such as vehicles in case of autonomous driving, provided that the applications are processed solely by the vehicles. A suitable way to reduce the high computing requirements in vehicles is to offload selected parts of computation tasks to the computing resources distributed at the edge of mobile network in a form of Multi-access/Mobile edge computing combined with pre-processing in the vehicle. Our objective is to design and experimentally verify suitable solutions for joint allocation of computing and mobile communication network resources for distributed processing of the complex applications composed of mutually dependent sub-tasks including those based on neural networks. To guarantee reliability and availability of the resources on the time when these are required, we extend the work by pre-allocation (booking) of communication and computing resources in mid-term time horizon (dozens of second to hours). The project outcomes will enable notable reduction in terms of the cost of computing hardware required in the vehicles while also the processing time of the application will be significantly shortened.

Keywords

CommunicationsComputationResource allocationPredictionDistributed machine learningAutonomous driving

Public support

  • Provider

    Ministry of Education, Youth and Sports

  • Programme

  • Call for proposals

    SMSM2021LU001

  • Main participants

    České vysoké učení technické v Praze / Fakulta elektrotechnická

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    MSMT-22922/2022-6

Alternative language

  • Project name in Czech

    Prediktivní alokace výpočetních prostředků pro autonomní řízení na hraně sítě

  • Annotation in Czech

    Výpočty na hraně mobilní sítě umožnují energeticky i časově efektivní zpracování náročných výpočetních úloh mimo koncové uživatelské zařízení. S rozvojem nových aplikací, např. autonomního řízení, jsou však výpočetní úlohy často komplikované a složené ze vzájemně závislých pod-úloh. Zároveň jsou tyto aplikace často založené na zpracování pomocí neuronových sítí umožňující detekci objektů a překážek na vozovce a podobně. To klade vysoké nároky na výpočetní výkon koncových uživatelských zařízení, například vozidel v případě autonomního řízení, pokud by tyto aplikace měly být zpracovány výhradně v koncovém uživatelském zařízení. Vhodným nástrojem pro řešení požadavků na vysoký výpočetní výkon vozidel je přenesení vybraných částí výpočetních úloh a využitím výpočetních prostředků distribuovaných na hraně mobilní sítě ve formě tzv. Mobile/Multi-Access Edge Computing v kombinaci s případným (před-) zpracováním výpočtů přímo ve vozidle. Cílem projektu je navrhnout a experimentálně ověřit vhodná řešení pro společnou alokaci výpočetních a komunikačních prostředků mobilní sítě pro distribuované zpracování komplexních aplikací složených ze vzájemně závislých pod-úloh, včetně těch založených na hlubokých neuronových sítích. K zajištění spolehlivosti a dostupnosti výpočetních a komunikačních prostředků v čase, kdy jsou tyto prostředky potřebné, dále rozšíříme řešení o rezervaci komunikačních a výpočetních prostředků ve střednědobém horizontu (desítky sekund až hodiny). Navržená řešení umožní výrazné snížení nákladů na výpočty v samotném vozidle při výrazném snížení doby zpracování těchto úloh.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • OECD FORD - main branch

    20203 - Telecommunications

  • OECD FORD - secondary branch

  • OECD FORD - another secondary branch

  • JW - Navigation, connection, detection and countermeasure

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jul 1, 2022

  • Realization period - end

    Jun 30, 2025

  • Project status

    K - Ending multi-year project

  • Latest support payment

    Feb 11, 2025

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP25-MSM-LU-R

  • Data delivery date

    Mar 4, 2025

Finance

  • Total approved costs

    3,096 thou. CZK

  • Public financial support

    3,096 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

3 096 CZK thou.

Public support

3 096 CZK thou.

100%


Provider

Ministry of Education, Youth and Sports

OECD FORD

Telecommunications

Solution period

01. 07. 2022 - 30. 06. 2025