All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Contribution of Students? Culture When Solving Word Problems and of Didactical Situations in Mathematics Education

Public support

  • Provider

    Ministry of Education, Youth and Sports

  • Programme

    KONTAKT

  • Call for proposals

    KONTAKT 6 (SMSM2008ME3)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    5265/2010-32

Alternative language

  • Project name in Czech

    Přínos kultury žáků při řešení slovních úloh a didaktických situací k matematickému vzdělávání.

  • Annotation in Czech

    Hlavním cílem je další teoretické i empirické rozvíjení dosavadních poznatků Teorie didaktických situací (TDS) a didaktického projektování, a to ve směru akulturace řešení slovních úloh žáky. Zejména se jedná o porozumění podmínkám šíření poznatků a vědomostí a jeho zlepšení v období povinné školní docházky. Projekt se týká didaktické stránky zkoumaných procesů.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The results and their applications presented in 19 texts show the need to link the Theory of didactic situations to anthropologic theories in order to get deeper insight into phenomena of diffusion of knowledge and findings influencing teacher training.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2009

  • Realization period - end

    Dec 31, 2010

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Jul 15, 2010

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP11-MSM-ME-U/01:1

  • Data delivery date

    Jun 30, 2011

Finance

  • Total approved costs

    106 thou. CZK

  • Public financial support

    106 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK