All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Role of School Psychologist in the Basic Scool for childrenfrom 6-15 years and in the Special School for Children with learning dissabilities

Public support

  • Provider

    Ministry of Education, Youth and Sports

  • Programme

  • Call for proposals

  • Main participants

    Základní škola a mateřská škola ANGEL v Praze 12

  • Contest type

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Úloha školního psychologa na ZŠ, ZvŠ a SŠ

  • Annotation in Czech

    Projekt bude v r. 1996 rozšířen na ZvŠ a SŠ a zaměří se na sledování aktivit školních psychologů na různých typech škol, vyhodnotí jejich činnost a eventuální rozdíly v metodice práce s žáky, učiteli a rodiči dětí. výstupní studie bude podkladem pro metodiku práce školního psychologa. Dále bude sledována činnost školního psychologa v oblasti prevence sociálně patologických jevů včetně prevence zneužívání návykových látek.

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

    AN - Psychology

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 1995

  • Realization period - end

    Jan 1, 1996

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/1997/MSM/MSM7RS/V/9:4

  • Data delivery date

Finance

  • Total approved costs

    40 thou. CZK

  • Public financial support

    40 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK